اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

پورشه از جدیدترین مدل کاین رونمایی کرد/سلاحی برا شکست رقبا

پورشه از کاین توربو E-Hybrid ۲۰۲۴ رونمایی کرد. این خودرو، قدرتمندترین مدل کاین بوده که جایگزین نسخه قبلی توربو شده است.

قدرتمندتر از توربو GT!

زیر کاپوت مدل جدید پورشه، موتور ۴ لیتری V۸ توئین توربوشارژ قرار دارد که در مدل SUV و کوپه هم حضور دارد. این موتور، ۵۹۱ اسب بخار قدرت دارد و با یک موتور الکتریکی ۱۷۴ اسب‌بخاری هماهنگ می‌شود. کل خروجی سیستم به ۷۲۹ اسب بخار قدرت و ۹۵۰ نیوتون‌متر گشتاور می‌رسد. به گفته پورشه، این پیشرانه می‌تواند Cayenne Turbo E-Hybrid را در ۳.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. حداکثر سرعت آن به ۲۹۴ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.Cayenne Turbo E-Hybrid دارای یک بسته باتری بزرگتر ۲۵.۹ کیلووات ساعتی است که این خودروساز آن را در قسمت بار نصب می‌کند.
پورشه، کاین را با سیستم تعلیق بادی تطبیقی ​​خود کنترل می‌کند. Porsche Torque Vectoring Plus به صورت استاندارد با کنترل شاسی دینامیک پورشه و فرمان‌پذیری محور عقب به عنوان آپشن موجود است.

طراحی متمایز با کاین های دیگر

Turbo E-Hybrid با نمای جلوی منحصربه‌فرد خود که ورودی‌های هوای بزرگ‌تری دارد، متمایز خواهد شد. پورشه دور چرخ‌ها و قسمت پایینی بخش عقب را همرنگ بدنه عرضه می‌کند. کالیپرهای ترمز قرمز رنگ و دو خروجی اگزوز دوگانه، تکمیل کننده ارتقاء بصری E-Hybrid هستند. همچنین این خودرو دارای چراغ‌های LED استاندارد HD-Matrix Design است.

در داخل، کابین خودرو با تریم Race-Tex، فرمان GT اسپرت، در و داشبورد با خطوط آلومینیومی و صندلی‌های چرمی اسپرت قابل تنظیم در ۱۸ جهت، متمایز است. صندلی‌های Comfort قابل تنظیم در چهارده جهت نیز موجود است.

پورشه همچنین یک پد شارژ بی‌سیم جدید ۱۵ واتی با تهویه مطبوع ارائه می‌دهد. این شاسی‌بلند همان به روزرسانی‌هایی را دریافت می‌کند که سایر کاین‌های جدید دریافت کرده‌اند. از جمله داشبورد به‌روزرسانی‌شده که دارای صفحه نمایش کیلومترشمار خمیده ۱۲.۶ اینچی و صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی ۱۲.۳ اینچی.
کاین Turbo E-Hybrid هم اکنون قابل سفارش بوده و در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ به فروشندگان خواهد رسید. قیمت آن از ۱۴۸۵۵۰ دلار شروع می‌شود. E-Hybrid کوپه کمی گرانتر بوده و از ۱۵۳۰۵۰ دلار شروع می‌شود.

کاین سطح پایه همچنان از موتور ۳.۰ لیتری V۶ توربوشارژ استفاده می‌کند که ۳۴۸ اسب بخار قدرت و ۴۹۸ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند. قیمت این تریم از ۸۰۸۵۰ دلار شروع می‌شود. با این حال، کاین توربو E-Hybrid، مقرون به صرفه‌تر از کاین کوپه توربو GT با قیمت ۲۰۰ هزار دلاری است که ۶۵۰ اسب بخار قدرت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا