اخبار خارجیاسلایدر

پورشه 911 کابریو منصوری با 888 اسب بخار قدرت معرفی شد

شرکت منصوری از جدیدترین پروژه خود که بر اساس پورشه ۹۱۱ کابریو شکل گرفته رونمایی کرد. این هیولای روباز ۸۸۸ اسب بخار قدرت دارد.

به گزارش دنده 6 – شما چگونه یک سوپر اسپرت فوق‌العاده را ارتقا می‌دهید؟ برای ارتقای خودرویی همچون پورشه می‌توان به منصوری مراجعه کرد. این تیونر مشهور به تازگی از خودروی P9LM Evo 900 کابریو رونمایی کرده است. پس از تولید نسخه کوپه این خودرو در ماه‌های گذشته حالا نوبت به برادر روباز رسیده تا توانایی‌های خود را به نمایش بگذارد.

پانل‌های بدنه کربنی فورج کاری شده برای کاهش وزن به کار گرفته شده‌اند و منصوری بخش قوای محرکه را نیز به شدت ارتقا داده است. برای ایجاد هیجان بیشتر نیز کابینی سفارشی در انتظار خریداران خواهد بود. بد نیست بدانید تنها ۷ دستگاه از پورشه ۹۱۱ کابریو منصوری تولید خواهد شد. در ابتدا بهتر است به قوای محرکه بپردازیم. نیروگاه ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری تخت پورشه هم‌اکنون ۸۸۸ اسب بخار قدرت و ۱۰۵۰ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. منصوری می‌گوید هیولای یاد شده در حال حاضر صفر تا صد ۲.۵ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۳۴۰ کیلومتر در ساعتی دارد.

اگرچه چنین مشخصاتی برای هایپرکارهای مدرن امروزی خیلی چشمگیر نخواهد بود اما برای یک سوپر اسپرت روزمره قطعاً عملکردی فوق‌العاده است. همان‌طور که می‌دانید نسخه استاندارد پورشه ۹۱۱ توربو S با قدرت و گشتاور ۶۴۱ اسب بخار و ۸۰۰ نیوتون متر ارائه می‌شود. برای کسب چنین قدرتی منصوری کمپرسورهای استاندارد را با توربوهای بزرگ‌تر VTG تعویض نموده و سیستم اگزوز نیز ارتقا یافته است. به این موارد باید اینترکولر جدید، فیلتر هوای کاراتر و ECU با تنظیمات کاملاً متفاوت را اضافه کرد.

پروژه تیونینگ منصوری در بخش آیرودینامیک نیز چشمگیر به نظر می‌رسد. ورودی‌های هوای بزرگ‌تر، آپرون جلوی فیبر کربنی، دیلایت های متمایز و… همگی برای مقاومت کمتر خودرو در برابر باد مخالف طراحی شده‌اند. کاپوت نیز همانند رینگ‌ها و کیت بدنه پهن از کربن سبک‌وزن تولید شده است. از همین متریال در ورودی‌های هوای جانبی نیز سود برده شده و دیفیوزر عقب جدید و اسپویلر تاشو برای ایجاد داون فورس بیشتر نیز در پورشه ۹۱۱ کابریو منصوری وجود دارند.

پیرلی به عنوان یکی از مشهورترین لاستیک سازان دنیا گفته است قدرت بدون کنترل فایده‌ای نخواهد داشت و کنترل در خودرو به معنی رینگ‌هاست. به همین خاطر منصوری رینگ‌های جدید ۲۱ و ۲۲ اینچی با لاستیک‌های پهن را در نظر گفته تا این هیولا حداکثر کنترل را در سر پیچ‌ها و سرعت‌های بالا داشته باشد. P9LM EVO 900 از نظر کابین نیز دستخوش تغییر شده و شاهد صندلی‌های اسپرت کربنی با وزن کمتر و پوشش چرمی هستیم. بالای فرمان نیز نشانگر دنده نورانی را پذیرا شده و نمایشگرهای دیجیتالی سرعت و دورشمار موتور هم وجود دارند. باقی کابین پر از چرم باکیفیت و نرم است. البته امکان سفارش تریم فیبر کربنی نیز وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا