اخبار داخلی

پژو 207 صندوقدار جدید امسال با گیربکس دستی و اتوماتیک به بازار می‌آید

ایران‌خودرو قصد دارد امسال پژو ۲۰۷ صندوقدار را با پیشرانهٔ TU5 پلاس و گیربکس‌های دستی و اتوماتیک دوباره به بازار عرضه کند.

به گزارش دنده 6 – در زمستان ۱۳۹۵ ایران‌خودرو از پژو ۲۰۶ صندوقدار رونمایی کرد. فروش این خودرو از اسفند ۱۳۹۶ آغاز شد و اولین سری آن از خرداد ۱۳۹۷ به دست خریداران رسید. بااین‌حال، ۲۰۷ صندوقدار برای مدت کوتاهی تولید شد و در سال ۱۳۹۹ با افزایش فشار تحریم‌ها و توقف واردات گیربکس‌های اتوماتیک، ایران‌خودرو به تولید این ماشین که فقط به‌صورت اتوماتیک ارائه می‌شد پایان داد. در سال ۱۴۰۰ هم پژو ۲۰۶ صندوقدار از روی خط تولید کنار رفت و ایران‌خودرو سعی کرد رانا پلاس را جایگزین هردوی این پژوهای صندوقدار کند.

بااین‌حال، رانا پلاس در بازار فروش هیچ‌گاه طبق انتظارات عمل نکرد و شاید به همین دلیل بود که در آذر ۱۴۰۲ در حاشیهٔ دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو، مسئول بخش توسعه ایران‌خودرو از بازگشت ۲۰۷ صندوقدار به خط تولید ایران‌خودرو خبر داد و حالا طبق جدیدترین اخبار، ۲۰۷ صندوقدار در برنامهٔ تولید ایران‌خودرو برای سال ۱۴۰۳ قرار گرفته و قرار است در دو نسخهٔ دستی و اتوماتیک به بازار عرضه شود.

مهم‌ترین تغییر ۲۰۷ صندوقدار جدید نسبت به نسخهٔ قبلی زیر کاپوت رخ خواهد داد یعنی جایی که پیشرانهٔ جدید TU5 پلاس قرار خواهد گرفت. این پیشرانه که قبلاً در تارا، ۲۰۷ هاچ‌بک و رانا پلاس ارائه شده، با تغییراتی مثل تجهیز به سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ، خروجی کمی بالاتری برابر با ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور دارد درحالی‌که موتور TU5 207 صندوقدار قبلی ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور داشت. در بخش انتقال نیرو همان‌طور که قبلاً گفته شده بود، این پژوی صندوقدار با گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک جدید ایران‌خودرو ارائه می‌شود اما خبر جدید اینکه ایران‌خودرو قصد تولید نسخهٔ دستی ۲۰۷ صندوقدار را هم دارد.

بااین‌حال، عجیب اینکه گفته شده ۲۰۷ صندوق‌دار با گیربکس پنج سرعتهٔ دستی تولید می‌شود و حداقل در فاز اول خبری از گیربکس شش سرعتهٔ دستی که در رانا پلاس می‌بینیم نخواهد بود. هرچند تیپ‌ها و مشخصات نهایی این خودرو هنوز اعلام نشده اما به‌احتمال‌زیاد مثل نسخهٔ هاچ‌بک در مدل‌های سقف فلزی و پانوراما تولید خواهد شد. همچنین ازآنجایی‌که استانداردهای ۸۵ گانه برای تمام خودروهای تولید داخل الزامی شده است، ۲۰۷ صندوقدار باید به سیستم کنترل پایداری، سیستم پایش باد تایرها و دیگر موارد اجباری هم مجهز شود. رینگ آلومینیومی، آینه‌های جانبی تاشو برقی، ترمزهای دیسکی جلو و عقب، کروز کنترل و فرمان برقی هم از دیگر تجهیزات این خودرو هستند تا در جایگاهی بالاتر از رانا پلاس قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا