اخبارفناوری و تکنولوژی

پیاده‌سازی سامانه‌ای برای فهم بهتر قرآن

با اجرای طرح قرآنی از سوی یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان، امکان دسترسی به داده‌های قرآنی و منابع تفسیری برای ۳ گروه قرآن‌آموزان، محققان و پژوهشگران قرآنی فراهم شد.

به گزارش دنده6 : جوادی، مدیر طرح قرآنی این شرکت دانش‌بنیان گفت: در این طرح با استفاده از ابزارهای نوآورانه و فناورانه معنای کلمات قرآن کریم برای قرآن‌آموز و بخش ادبی و تفسیری قرآن برای محققان و پژوهشگران قابل دستیابی است و مخاطب در این طرح سه طیف قرآن‌آموزان، ادیبان و پژوهشگران حوزه تفسیر قرآن هستند و هر یک از این سه دسته گروه می‌توانند از خدمات این طرح بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: مخاطبان قرآن‌آموز می‌توانند معنای کلمات قرآن کریم را از رهگذر این طرح و با جزئیات مکفی دریافت کنند. همچنین ادیبان و پژوهشگران ادبیات هم می‌توانند با مراجعه به پاورقی‌هایی که در توضیح بیشتر هر آیه و عبارت آمده است، به منابع و کتب مرتبط متصل شوند و نهایتا پژوهشگران تفسیر هم به منابع تفسیری که در این طرح ارائه شده است، دسترسی پیدا کنند.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، جوادی در خصوص نحوه استفاده از طرح توضیح داد: ابتدا یک صفحه از قرآن را انتخاب، سپس بر روی کلمه‌ای کلیک کنید تا معنای آن در ابتدای صفحه نشان داده شود. این بخش برای «قرآن‌آموز» مناسب است. بخش تحقیقی آن با امکان رجوع به کتب لغت (مثل مفردات راغب) و تفسیر المیزان و مجمع البیان برای محققان است. عنوان این طرح «فهم لغات قرآن بر اساس مفردات» است و صفحات آن بر اساس قرآن‌های ۶۰۴ صفحه‌ای رایج در کشورهای اسلامی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا