اخبار خارجیاختصاصی دنده 6

چرا Ignis، Swift Sport و Jimny تا سال 2025 حذف خواهند شد؟

این عمدتاً به محدودیت های سختگیرانه اتحادیه اروپا در مورد انتشار CO2 مربوط می شود

به گزارش دنده 6 – سوزوکی از سال 2025 دیگر ایگنیس کوچک، استیشن واگن سوآس و خودروی آفرود جیمنی را در اروپا و بنابراین دیگر در آلمان نمی فروشد. سازنده ژاپنی این تصمیم را به منظور پیروی از محدودیت های جدید و سخت گیرانه CO2 که اتحادیه اروپا دقیقاً از سال 2025 اعمال می کند، اتخاذ کرد.

سوزوکی در عمل محدوده اروپایی مدل‌های بنزینی، هیبریدی ملایم و فول هیبریدی خود را کاهش می‌دهد تا از جریمه‌های اجتناب‌ناپذیر فراتر از محدودیت‌های آلایندگی جدید جلوگیری کند. مقدار میانگین جدید که از سال 2025 اعمال خواهد شد، 93.6 گرم در 100 کیلومتر WLTP CO2 است، در مقایسه با NEDC قبلی که 95.0 گرم در کیلومتر بود.

به همین دلیل است که جیمنی که مدتی است فقط به عنوان یک خودروی تجاری بدون صندلی عقب عرضه می شود، باید بمیرد. به عنوان خداحافظی، آلمان در حال حاضر یک مدل ویژه مجهز به نام Jimny Horizon را معرفی کرده است.

از سال آینده، سری سوزوکی تنها شامل سوئیفت، اس کراس، ویتارا و آکروس خواهد بود که 100 درصد پیشرانه‌های الکتریکی شامل هیبریدی ملایم، هیبریدی کامل و هیبریدی پلاگین دارند. و همه اینها در حالی است که ما منتظر اولین سوزوکی الکتریکی هستیم که قرار است در پایان سال 2025 در اروپا عرضه شود.

هنوز هیچ پیش‌نمایش رسمی از اولین سوزوکی الکتریکی وجود ندارد، اما آخرین نشانه‌ها از ارائه کانسپت eVX در هند حاکی از عرضه جهانی آن در سال 2025 با باتری 60 کیلووات ساعتی و برد 550 کیلومتر است. نسخه تولیدی eVX اولین نوآوری از پنج نوآوری الکتریکی خواهد بود که سوزوکی تا سال 2030 معرفی کرده است. هنگام اعلام خروج Ignis، Swace و Jimny، این شرکت همچنین پیش بینی کرد که نسخه اسپورت سوئیفت، Swift Sport را توسعه نخواهد داد. او در سال های اخیر طرفداران خود را ایجاد کرده بود. با این حال، 129 اسب بخار در ابتدا 140 و بعداً هیبرید شده اندک تأثیر منفی بر میانگین انتشار CO2 این سری دارد.

به یاد داشته باشید که سوزوکی در محاسبه آلایندگی دی‌اکسید کربن خودروهایش در اروپا تنها نیست، بلکه به طور متوسط ​​با طیف وسیعی از مزدا، سوبارو و تویوتا، همه سازندگان متعهد به برقی‌سازی مدل‌های خود هستند.

در زیر ارقام فروش سوزوکی در بازار گسترش یافته 28 کشور اروپایی از ژانویه تا می 2024، جایی که گروه ژاپنی در رتبه سیزدهم قرار دارد، آورده شده است. در آلمان، این برند دارای سهم بازار 0.9 درصدی است. محبوب ترین مدل ما ویتارا است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا