اخبار خارجیاسلایدر

چری اکسید یائوگوانگ

شرکت چری پیش‌فروش شاسی‌بلند پلاگین هیبرید اکسید یائوگوانگ را با قیمت حدود ۳۰ هزار دلار شروع کرده است.

به گزارش دنده 6 – هم‌زمان با برگزاری نمایشگاه خودروی چنگدو چین، چری اکسید پیش‌فروش شاسی‌بلند پلاگین هیبرید و چهار چرخ محرک یائوگوانگ را شروع کرده است. انتظار می‌رود این خودرو به‌صورت رسمی تا چند هفته دیگر راهی نمایندگی‌های فروش شود. باید دانست خودروی جدید چری اکسید با دو تیپ پرو و مکس عرضه خواهد شد. قیمت مدل پرو از حدود ۳۰ هزار دلار شروع شده درحالی‌که قیمت مدل مکس به ۳۲ هزار دلار می‌رسد.

چری اکسید یائوگوانگ بر اساس پلتفرم M3X ساخته شده و طول/عرض/ارتفاع آن به ۴۷۸۱/۱۹۲۰/۱۶۷۱ میلی‌متر می‌رسد و فاصله بین محوری و وزن آن نیز ۲۸۱۵ میلی‌متر و ۲۱۷۱ کیلوگرم اعلام شده است. در بخش جلوی خودروی موردبحث شاهد نمایی مسدود شده و تریم D شکل زیر چراغ‌های جلو هستیم. بخش عقب یائوگوانگ نسبت به نسخه‌های قبلی تغییری نکرده و همچنان چراغ‌های به هم پیوسته و خروجی‌های اگزوز دوبل در کناره‌ها دیده می‌شوند. همچنین لوگوی AWD نیز به سیستم چهار چرخ محرک این شاسی‌بلند اشاره دارد.

نیروبخش اکسید یائوگوانگ سیستم پلاگین هیبرید است که از پیشرانه ۱.۵ لیتری GDI نسل پنجم چری و سه موتور برقی (دو موتور در جلو و یک موتور در عقب) تشکیل می‌شود. قدرت و گشتاور پیشرانه درون‌سوز به ۱۵۴ اسب بخار و ۲۲۰ نیوتون متر می‌رسد درحالی‌که هریک از موتورهای برقی جلو ۲۲۱ اسب بخار قدرت و ۳۹۰ نیوتون متر گشتاور دارند و خروجی و گشتاور موتور عقب هم به ۲۳۵ اسب بخار و ۳۱۰ نیوتون متر می‌رسد. کل قدرت شاسی‌بلند جدید چری ۶۱۰ اسب بخار و گشتاور آن ۹۲۰ نیوتون متر اعلام شده است. باتری ۳۴.۴ کیلووات ساعتی هم در حالت برقی شعاع حرکتی ۲۰۰ کیلومتری را فراهم می‌کند درحالی‌که توان پیمایش ترکیبی یائوگوانگ ۱۴۰۰ کیلومتر خواهد بود.

با استفاده از شارژر سریع ۲۰ دقیقه زمان جهت رساندن شارژ ۳۰ درصدی باتری به ۸۰ درصد نیاز خواهد بود. همچنین صفر تا صد کیلومتر در ساعت چری اکسید یائوگوانگ به ۴.۲۶ ثانیه می‌رسد و حداکثر سرعت آن‌هم ۲۰۰ کیلومتر در ساعت است. چینی‌ها می‌گویند مصرف سوخت ترکیبی خودروی یاد شده در صد کیلومتر ۱.۱۲ لیتر خواهد بود. شش حالت رانندگی اقتصادی، استاندارد، اسپرت، برف، شن و آفرود نیز وجود دارد.

کابین شاسی‌بلند جدید چری اکسید از تکنولوژی هوش مصنوعی چری لاین ۵.۰ سود می‌برد و ویژگی‌هایی همچون دو نمایشگر ۲۴.۶ اینچی، هدآپ دیسپلی واقعیت افزوده ۵۰ اینچی و چیپ ۸۱۵۵ کوالکام اسنپ دراگون وجود دارند. شارژر بی‌سیم گوشی هوشمند، ریموت کنترل، سیستم صوتی سونی با ۱۴ بلندگو و ورود بدون کلید جزو دیگر ویژگی‌های یائوگوانگ هستند. فضای بار ۶۶۰ لیتری را نیز می‌توان با خواباندن صندلی‌ها به ۱۷۸۳ لیتر گسترش داد. همچنین سیستم خودران سطح ۲ نیز وجود دارد که شامل مواردی همچون پارک خودکار، پایش خواب‌آلودگی راننده، ترمز اضطراری خودکار، حفظ خودرو بین خطوط، تشخیص علائم ترافیکی و… است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا