اخبار داخلیاسلایدر

چری با KP11 وارد بازار پیکاپ‌ها می‌شود

  چری از پیکاپ خود در قالب یک پروتوتایپ رونمایی کرده که قرار است سال آینده با پیشرانه‌های دیزلی، بنزینی و هیبریدی به بازار عرضه شود.

به گزارش دنده 6 – چری که تاکنون حضور پررنگی در بخش پیکاپ‌ها نداشته، قصد دارد به‌زودی به این بازار وارد شود. بدین منظور، شرکت چینی در حال آماده‌سازی پیکاپی است که فعلاً با کد KP11 شناخته می‌شود. چری طی رویداد بین‌المللی سالانهٔ خود که با حضور خبرنگاران و خودرونویسان کشورهای مختلف ازجمله ایران در شهر ووهو برگزار شده، برای اولین بار از پیکاپ خود رونمایی کرده است. البته این پیکاپ فعلاً در حد یک پروتوتایپ است و به نظر می‌رساند کابین آن هنوز تکمیل نشده است زیرا شیشه‌های نمونه‌ای که به نمایش درآمده کاملاً سیاه هستند.

هرچند هنوز مشخصات KP11 اعلام نشده است ولی می‌دانیم که پیکاپ چری بر اساس پیکاپ ویشی ۱۹۸۶ ساخت شرکت ZX Auto ساخته شده است یعنی همان پیکاپی که قرار است توسط تیگارد موتور با نام L7 پلاس در کشورمان عرضه شود. پیش‌ازاین، گزارشاتی در مورد همکاری چری و ZX Auto منتشر شده بود و در اواخر سال ۲۰۲۲ حتی تصاویری از آزمایش ویشی ۱۹۸۶ در نزدیکی مقر چری منتشر شد. ارتباط بین KP11 و پیکاپ ZX را می‌توان از طراحی پروفیل جانبی تشخیص داد زیرا پیکاپ چری در این قسمت با ویشی ۱۹۸۶ یکسان است.

بااین‌حال، طراحان چری نمای جلو و عقب این پیکاپ را کاملاً بازطراحی کرده‌اند. درنتیجه، در جلوی KP11 شاهد جلوپنجرهٔ بزرگ هشت‌ضلعی با نوشتهٔ بزرگ CHERY هستیم که همراه با چراغ‌های دوقسمتی، نمایی بسیار مدرن‌تر و کاملاً متفاوت از ویشی ۱۹۸۶ را ایجاد کرده‌اند. هرچند فعلاً از ابعاد و اندازهٔ KP11 خبر نداریم ولی با توجه به ابعاد پیکاپ ZX، این محصول جدید چری پیکاپی در حد و اندازهٔ فورد رنجر و تویوتا هایلوکس خواهد بود. سازندهٔ چینی قصد دارد این پیکاپ را در دو نسخهٔ مختلف شامل یک نمونه برای استفاده‌های شهری و یک نسخهٔ آفرود تولید کند.

مان‌طور که گفته شد، چری فعلاً هیچ مشخصاتی از پیکاپ خود اعلام نکرده است ولی طبق گزارش‌ها، نسخهٔ تولیدی KP11 با یک پیشرانه ۲.۳ لیتری چهار سیلندر توربودیزل به بازار عرضه خواهد شد که برای انتقال نیروی آن گیربکس‌های شش سرعته دستی یا هشت سرعته اتوماتیک قابل انتخاب خواهد بود. علاوه بر این، احتمال ارائهٔ یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ بنزینی، یک نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی و یک نسخهٔ الکتریکی ژنراتوری هم وجود خواهد داشت. این پیکاپ سال آینده راهی بازار خواهد شد و قرار است علاوه بر آسیا، در مناطق دیگری مثل آمریکای جنوبی هم عرضه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا