اخبارفناوری و تکنولوژی

چگونه بیماری اِگزِما را کنترل کنیم؟

پژوهشگران پی بردند مصرف بیش از حد نمک، احتمال التهاب پوست را افزایش می‌دهد. آن‌ها کاهش مصرف سدیم را به بیماران مبتلا به اگزما به منظور مدیریت این بیماری توصیه کردند.

به گزارش دنده6  از وبگاه هندوستان تایمز، اِگزما یک بیماری التهابی پوستی و با خشکی و خارش‌ همراه است. یک پژوهش جدید نشان می‌دهد میزان فراوان سدیم که معمولاً از طریق نمک دریافت می‌شود، خطر ابتلا به اگزما را افزایش می‌دهد.

مطالعات قبلی نشان داده بود که سدیم موجود در پوست با بیماری‌های خودایمنی و التهابی مزمن از جمله اگزما مرتبط است. نتایج آن مطالعات همچنین مبنی‌ بر این بود که مصرف فست‌فود، که حاوی سدیم بیش از حد رژیم غذایی عادی است، با افزایش احتمال ابتلا به اگزما و شدت آن، در میان نوجوانان مرتبط است.

سازمان بهداشت جهانی مصرف کمتر از دو گرم سدیم در روز و سرویس بهداشت ملی بریتانیا، مصرف روزانه ۲.۳ گرم از این ماده در روز را توصیه می‌کنند.

پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا سانفرانسیسکو (UCSF) در آمریکا اظهار کردند در سال‌های اخیر، این بیماری مزمن پوستی به‌ویژه در کشورهای صنعتی رایج‌تر شده است و این نشان می‌دهد عوامل محیطی و سبک زندگی مانند رژیم غذایی در این امر نقش دارند.

آن‌ها محدود کردن مصرف سدیم را به عنوان راهی آسان به بیماران مبتلا به اگزما برای مدیریت این بیماری توصیه می‌کنند.

حاصل این پژوهش در مجله انجمن پزشکی آمریکا (JAMA) منتشر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا