اخبار خارجی

چین: فروش خرده فروشی تسلا در آگوست 2023 تقریباً دو برابر شد

  در ماه آگوست، فروش تسلا مدل 3 و مدل Y ساخت چین (MIC) در چین و صادرات از چین نسبت به سال گذشته در جهت مخالف بود.

به گزارش دنده 6 –  در ماه آگوست، فروش تسلا مدل 3 و مدل Y ساخت چین (MIC) در چین و صادرات از چین نسبت به سال گذشته در جهت مخالف بود.

  بر اساس داده‌های انجمن خودروهای مسافری چین (CPCA)، مجموع محموله‌ های عمده ‌فروشی خودرو (خرده‌ فروشی و صادرات محلی) مدل 3 و مدل Y ساخت چین (MIC) به تعداد 84 هزار و 159 دستگاه (9 درصد افزایش نسبت به سال گذشته) رسیده است.

در حالی که نتیجه کلی مثبت است، به نظر می رسد که صادرات به طور قابل توجهی کمتر بوده است و این رشد صرفاً از فروش بالاتر داخلی ناشی می شود.

مجموع فروش عمده فروشی در هشت ماهه نخست سال 624 هزار و 983 عدد بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 56 درصد افزایش داشته است.

ماه گذشته، فروش محلی این شرکت در چین به تعداد 64 هزار و 694 دستگاه MIC رسید (تقریباً 88 درصد بیشتر از یک سال قبل).

این یک نتیجه جالب است که نشان می ‌دهد سازنده در حین آماده ‌سازی تسلا مدل 3 جدید به ‌طور قابل توجهی ارتقا یافته (معروف به هایلند) بر فروش محلی تمرکز کرده است.

فروش خرده ‌فروشی تسلا MIC در چین معمولاً در ماه آخر سه ماهه بالاترین میزان خود را دارد (نیمه اول سه ماهه معمولاً بر صادرات متمرکز است).

تسلا تا کنون در سال جاری بیش از 390 هزار دستگاه خودروی الکتریکی MIC را در چین فروخته است که 62 درصد بیشتر از یک سال قبل است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا