اخبار خارجی

کارهایی که علاقه‌مندان خودرو باید انجام دهند!

اگر جزو علاقه‌مندان به خودرو هستید و امکانات و بودجه نیز در اختیار شما قرار دارد باید این کارها را حداقل یک‌بار در عمر خود انجام دهید.

به گزارش دنده 6 – واضح است که در طول عمر خود نمی‌توانیم همه خودروها را برانیم یا در همه مسابقات موتور اسپرت شرکت کرده و از همه موزه‌های خودرویی بازدید کنیم؛ اما کارهایی وجود دارند که هر ماشین باز و علاقه‌مند خودرویی می‌تواند حداقل یک‌بار در زندگی خود انجام دهد. فرقی نمی‌کند که طرفدار خودروهای عضلانی آمریکایی هستید یا محصولات ژاپنی را دوست دارید چراکه باید این چند کار را حداقل برای یک‌بار هم شده تجربه نمایید.

رانندگی در اتوبان‌های بدون محدودیت سرعت

بخش‌های بدون محدودیت سرعت از اتوبان‌های آلمان تنها جاده‌های دنیا هستند که طرفداران خودرو می‌توانند به‌صورت قانونی با هر سرعتی تردد کنند. دیدن سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت و دانستن اینکه چه سرعت بالایی دارید یک حس منحصربه‌فرد خواهد داشت. همچنین راندن یک خودرو با حداکثر سرعت تجربه‌ای است که هرگز فراموش نخواهد شد. البته باید دانست دولت آلمان اخیراً پیشنهاد محدودیت سرعت در تمامی اتوبان‌های این کشور را به منظور کاهش آلایندگی دی‌اکسید کربن مطرح کرده است.

راندن خودروی ۱۲ سیلندر

راندن خودرویی ۱۲ سیلندر یکی از خاطره‌انگیزترین لحظات یک ماشین باز خواهد بود. از صدای ۱۲ پیستون داخل بلوک سیلندر گرفته تا صدای تولیدی، چنین سوپر اسپرت‌هایی ماورای تصور خواهند بود و حتی باعث خواهند شد خودروهای ۸ سیلندر هم به چشم نیایند. توصیه ما به شما نشستن پشت فرمان یکی از محصولات تنفس طبیعی لامبورگینی است اما حتی پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶.۶ لیتری توئین توربوی بی ام و M760i هم شما را ناامید نخواهد کرد.

راندن فولکس‌واگن بیتل پیشرانه عقب

نسخه اصلی فولکس‌واگن بیتل با پیشرانه نصب شده در عقب خودرو استاد سادگی بود و باعث شد میلیون‌ها نفر در دنیا صاحب خودرو شوند. بی‌شک بیتل جزو مهم‌ترین خودروهای تاریخ است و به‌روزرسانی‌های مداوم باعث شدند این خودرو عمر زیادی داشته باشد. راندن بیتل پیشرانه عقب از نظر فرهنگی و مکانیکی تجارب جذابی را ارائه خواهد کرد.

آفرود

حضور در بیراهه‌ها کاری است که علاقه‌مندان به خودرو باید حداقل یک‌بار انجام دهند. نشستن پشت فرمان خودرویی دو دیفرانسیل همچون جیپ رانگلر یا لندرور دیفندر راهی مطلوب برای کشف جنبه‌های پنهان رانندگی است و در این مواقع داشتن قفل دیفرانسیل و اسنورکل مهم‌تر از ارتباط بلوتوث و اپل کارپلی خواهد بود.

حضور در پیست

در حالت کلی به سختی می‌توان از ۷۵ درصد پتانسیل‌های یک خودرو در معابر عمومی استفاده کرد. رساندن خودرو و راننده به محدودیت‌ها نیازمند حضور در پیست خواهد بود. در این محیط شما یاد می‌گیرید که توانایی‌های خودروها را شناخته و درعین‌حال با توانایی‌های خودتان نیز آشنا شوید. در پیست درس‌های ارزشمندی درباره موقعیت نشستن پشت فرمان داده می‌شود که نتیجه نهایی آن‌ها تبدیل شدن به راننده‌ای خوب در خیابان‌ها خواهد بود.

بازدید از موزه لین موتور

موزه لین موتور با افتخار خود را بزرگ‌ترین کلکسیون خودروهای اروپایی در آمریکا می‌داند. این موزه علاوه بر نمایش خودروهای مشهور اروپایی، محصولاتی کمیاب همچون هافمن ۱۹۵۱، پیل P50 و… را نیز در معرض دید می‌گذارد.

تماشای فستیوال سرعت گوودوود

فستیوال سرعت گوودوود هر سال در انگلستان برگزار می‌شود. این رویداد خودرویی چهار روزه میزبان خودروهای کمیاب، سریع و گران‌قیمت است و شامل نمایشگاه و مسابقه تپه نوردی مشهور نیز می‌شود. در کجای دنیا می‌توان در عرض چند دقیقه پورشه ۹۱۷، خودروی فرمول یک ردبول و پژو ۲۰۸ مسابقه‌ای را در کنار یکدیگر دید؟

تماشای مسابقات مهم موتور اسپرت

بی‌شک می‌توان مسابقات مهمی همچون لمان را از قاب تلویزیون تماشا کرد اما اگر در پیست حضور نیابید و از نزدیک مسابقات را تماشا نکنید یک تجربه مهم را از دست داده‌اید. شنیدن، دیدن و بوییدن خودروها از فاصله چند ده متری یک بعد دیگری به هر مسابقه می‌افزاید و حضور در این رویدادها فرصتی عالی برای گفت‌وگو با علاقه‌مندان به خودروهاست.

خرید یک خودروی جذاب برای آخر هفته

هر ماشین بازی باید حداقل یک خودروی جذاب را در طول عمر خود خریداری کند. البته چنین خودرویی ضرورتاً قیمت بالا یا سرعت زیادی ندارد. راندن یک فیات ۱۲۶ ساده در روزهای آخر هفته می‌تواند لبخند را بر لبان شما جاری سازد. هزینه‌های نگهداری خودروهای اقتصادی کلاسیک نیز خیلی زیاد نیست.

راندن خودروهای افسانه‌ای

ما ماشین بازها را تشویق می‌کنیم خودروهای افسانه‌ای دوران کودکی خود را پیدا کرده و برانند. فرقی نمی‌کند که آن خودرو فراری ۳۰۸ باشد یا سوبارو WRX STI یا حتی فولکس‌واگن گلف چراکه راندن چنین خودروهایی یک تجربه فراموش‌نشدنی خواهد بود.

بازدید از نمایشگاه‌های خودرویی مهم

بسیاری از کارشناسان معتقدند عمر نمایشگاه‌های خودرویی سنتی به سر آمده اما همچنان بازدید از رویدادهایی همچون نمایشگاه مونیخ یا لس‌آنجلس تجربه‌ای شگفت‌انگیز خواهد بود. علاوه بر تماشای طیف وسیعی از خودروهای جذاب زیر یک سقف، امکان تماشای مراسم رونمایی خودروهای جدید نیز وجود خواهد داشت.

رانندگی و دریفت روی دریاچه یخ‌زده

یکی دیگر از تجربه‌های ناب رانندگی به دریفت روی دریاچه‌ای یخ‌زده مربوط می‌شود. در اینجا شما درس‌های زیادی درباره هندلینگ خودرو یاد می‌گیرید و ترسی از بابت خطا وجود ندارد.

راندن خودروی kei در ژاپن

با این کار احترام ویژه‌ای به مبحث مینیمالیسم در طراحی خودرو قائل می‌شوید. خودروهایی که در بازار ژاپن عرضه می‌شوند باید قوانین سخت‌گیرانه‌ای را رعایت کنند. طول این خودروها نمی‌تواند بیشتر از ۳۳۷۸ میلی‌متر باشد و محدودیت‌های مشابهی برای عرض و ارتفاع آن‌ها نیز وجود دارد. در عوض مالکان با هزینه‌های خرید و نگهداری کمتری مواجه خواهند بود. پیشرانه ۶۶۰ سی‌سی خودروهای kei هم حداکثر قدرت ۶۳ اسب بخاری می‌تواند داشته باشد.

آموختن اصول نگهداری خودرو

تعمیر و نگهداری خودرو یکی از اصول مهم برای علاقه‌مندان است. فرقی نمی‌کند که به دنبال تعویض شمع‌ها یا لنت‌های ترمز باشید چراکه همه ماشین بازها باید آن را یاد بگیرند. این فرایند شاید در نگاه اول سخت به نظر برسد اما این‌طور نیست و در درازمدت نیز باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود.

بازدید از کارخانه خودروسازی

تماشای تبدیل قدم‌به‌قدم آهن و فولاد به یک خودرو تجربه‌ای فوق‌العاده خواهد بود. همه کارخانه‌ها شبیه یکدیگر نیستند و برخی تکیه زیادی بر ربات‌ها دارند درحالی‌که شرکت‌های کوچک‌تر همچنان به نیروی انسانی اعتماد کرده‌اند و فرایند تولید را به‌صورت دست‌ساز انجام می‌دهند. بیشتر خودروسازان جهانی تور بازدید از کارخانه‌های خود را برگزار می‌کنند و اکثرشان نیز قیمت مناسبی دارند.

گفت‌وگو با طراحان خودرو

گفت‌وگو با طراحان خودرو بهترین راه برای آگاهی از روش کار خودروسازان است. تبدیل یک کانسپت به خودرویی تولیدی فرایندی پیچیده و درازمدت را طی می‌کند و شامل صدها تصمیم در سطوح گوناگون است. یک طراح یا مهندس بهترین گزینه برای توضیح تمامی این فرایندهاست. البته شما نمی‌توانید وارد استودیوی طراحی یک برند شده و با مدیر آن صحبت کنید اما حضور در مسابقات و نمایشگاه‌های خودرویی روشی مناسب برای ملاقات با تیم‌های طراحی خودروسازان خواهد بود.

بازدید از موزه پیترسن

موزه پیترسن در لس‌آنجلس یک بهشت خودرویی است که هر نوع خودرویی در آن پیدا می‌شود. از هات رودها گرفته تا محصولات تک ساخت و نمادین همچون فورد مدل T و… انواع و اقسام وسایل نقلیه در این موزه وجود دارد. موزه پیترسن به‌طور منظم نمایشگاه‌های ویژه‌ای را برگزار می‌کند و بنابراین هر ماه می‌توان از آن بازدید کرد و درعین‌حال با افراد علاقه‌مند به خودرو گفت‌وگو نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا