اخباراخبار خارجیاسلایدشوخودروهای سنگین

کامیون فرایتلاینر کاسکادیا Freightliner Cascadia

به گزارش دنده 6 ، کامیون فرایتلاینر کاسکادیا یکی از محصولات برتر کامیون‌سازی آمریکا است که توسط شرکت فرایتلاینر تولید می‌شود. این کامیون به عنوان مدرن‌ترین کامیون آمریکایی نیز شناخته می‌شود که به انواعی از تکنولوژی‌های بروز در حوزه ایمنی و راحتی رانندگی مجهز شده است. کمپانی کامیون‌سازی فرایتلاینر به‌عنوان زیر مجموعه شرکت دایملر آمریکا (مرسدس‌بنز) در حال فعالیت است که شروع فعالیت آن به بیش از ۸۰ سال گذشته باز می‌گردد. کامیون فرایتلاینر کاسکادیا به‌عنوان یکی از شناخته‌شده‌ترین مدلهای این برند در آمریکا از سال ۲۰۰۷ بر روی خطوط تولید این شرکت قرار داشته و همه ساله به‌روزرسانی‌های مختلفی نیز برای آن ارائه می‌شود.

حتی در حال حاضر امکان سفارش این کامیون با موتور الکتریکی نیز وجود دارد. نسخه مذکور را در بازار با نام فرایتلاینر eCascadia می‌شناسند. همچنین این کمپانی یک نسخه از این کامیون را با سوخت گاز طبیعی نیز تولید کرده است که برای استفاده‌های خاص تولید شده است. در این مقاله از شرکت فرهان دیزل، قصد داریم تا شما را با کامیون فرایتلاینر کاسکادیا آشنا کنیم و همچنین به بررسی مشخصات فنی هر سه نسخه دیزلی، الکتریکی و گازسوز این کامیون خواهیم پرداخت.

کامیون فرایتلاینر کاسکادیا دیزلی

کامیون فرایتلاینر کاسکادیا دیزلی:

کامیون دیزلی فرایتلاینر کاسکادیا به‌عنوان اصلی‌ترین نسخه از این کامیون به شمار می‌رود که با به‌روزترین تکنولوژی‌ها و مصرف سوخت بهینه عرضه شده است. این کامیون با طراحی مبتنی بر اصول آیرودینامیکی موتورهای کم‌مصرف دیترویت دیزل عرضه می‌شود. به‌گونه‌ای که کامیون فرایتلاینر کاسکادیا پیشرفته‌ترین کامیون آمریکایی شناخته می‌شود.

در این کامیون آمریکایی تدابیر مختلفی برای استراحت راننده اندیشیده شده است. مهندسان شرکت فرایتلاینر معتقدند که رانندگان می‌توانند بیش از ۱۰۰ ساعت را در هر هفته در داخل کامیون سپری کنند. بدین دلیل که به عقیده آنها این کامیون به‌گونه‌ای طراحی شده است که هر ثانیه از کار و زندگی در جاده را آسان‌تر، ایمن‌تر و راحت‌تر کند.

داشبورد فرایتلاینر کاسکادیا

هنگامی که وارد کابین کامیون فرایتلاینر کاسکادیا شوید، نمایی خاص از یک کامیون مدرن آمریکایی را در مقابل خود خواهید داشت. در این کامیون از یک کلاستر دیجیتال به‌صورت یک نمایشگر بزرگ در پشت فرمان استفاده شده است. یک نمایشگر دیگر نیز بر روی داشبورد وجود دارد که می‌توان از آن برای مولتی مدیا و ناوبری استفاده کرد.

در بخش استراحت این کامیون نیز یک مانیتور بزرگ برای ساعات استراحت راننده در نظر گرفته شده است. همچنین کابینت‌های جادار برای نگهداری وسایل راننده و سرنشین کناری در فضای استراحت کامیون تعبیه شده‌اند. در کنار موارد فوق باید به استفاده از یک سیستم تهویه مطبوع مبتنی بر کولر و بخاری درجا اشاره کرد که دریچه‌هایی را در بخش بالایی فضای استراحت راننده دارند.

فضای استراحت کاسکادیا

مشخصات فنی نسخه دیزلی کامیون فرایتلاینر کاسکادیا:

نسخه دیزلی کامیون فرایتلاینر کاسکادیا گزینه‌های مختلفی را از نظر بخش فنی ارائه می‌دهند. در این کامیون امکان استفاده از موتورهای کم مصرف ۱۳ و ۱۵ لیتری دیترویت دیزل به همراه گیربکس ۱۲ دنده دیترویت دیزل وجود دارد. طراحی این جعبه دنده بدین صورت بوده است که گشتاور بیشتری را در دوره‌های پایین موتور ارائه می‌دهد. بدین ترتیب این امکان وجود دارد تا با این کامیون به‌راحتی در دنده‌های بالاتر و سبک‌تر رانندگی کرد. در چنین شرایطی به دلیل فشار کمتری که به موتور وارد می‌شود، مصرف سوخت نیز بسیار کمتر می‌شود.

در ضمن در نسخه دیزلی کامیون فرایتلاینر کاسکادیا از سیستم هوشمند مدیریت موتور (IPM) استفاده شده است که به کمک استفاده از GPS قادر است تا مصرف سوخت را باتوجه‌به وضعیت مسیر کاهش دهد. در این کامیون از سیستم مدیریت روغن‌کاری اکسل‌ها (ALM2) نیز استفاده شده است که سطح روغن را برای کاهش اصطکاک دنده‌ها افزایش عمر دنده و بهبود مصرف سوخت تنظیم می‌کند.

فرایتلاینر کاسکادیا

نسخه الکتریکی کامیون فرایتلاینر کاسکادیا:

همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، کامیون فرایتلاینر کاسکادیا یک نسخه الکتریکی نیز دارد که eCascadia نام دارد. این کامیون بسته به موتور و باتری استفاده شده، قادر است تا برد ۲۵۰ الی ۳۵۰ کیلومتری را داشته باشد. البته باید در نظر داشته باشید که این کامیون به‌صورت دو محور و سه محور تولید می‌شود. نسخه دو محور الکتریکی کامیون فرایتلاینر کاسکادیا بسته به مدل انتخابی، می‌تواند ۳۲۰ یا ۳۹۵ اسب بخار قدرت داشته باشد. همچنین حداکثر وزن ناخالص ۲۹.۵ تنی را می‌تواند تحمل کند. این در حالی است که نسخه سه محور و دو دیفرانسیل این کامیون می‌تواند به‌صورت ۴۲۵ یا ۴۷۰ اسب بخاری سفارش داده شود. همچنین حداکثر وزن قابل تحمل در این نسخه ۳۷ تن است. نسخه الکتریکی کامیون فرایتلاینر کاسکادیا (eCascadia) تنها با کابین بدون جای خواب عرضه می‌شود و باتری‌های آنها قادر هستند تا در مدت ۹۰ دقیقه به میزان ۸۰ درصد شارژ شوند.

کامیون فرایتلاینر کاسکادیا:

کامیون فرایتلاینر کاسکادیا در کنار نسخه‌های دیزلی و الکتریکی دارای یک نسخه گازسوز است که برای کاربری‌های خاص‌تر می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. این کامیون در راستای تعهد شرکت فرایتلاینر در تولید کامیون‌های با انرژی‌های پاک‌تر تولید گشته است. کامیون مذکور تنها در حالت کابین بدون جای خواب عرضه می‌شود و از نظر دیفرانسیل نیز به‌صورت دو دیفرانسیل یا سه محور عرضه شده است.

نسخه گازسوز کامیون فرایتلاینر کاسکادیا دارای یک موتور با آلایندگی نزدیک به صفر و کم مصرف است که قادر است تا حداکثر قدرت ۴۰۰ اسب بخاری را تولید کند. همچنین حداکثر گشتاور توسط این موتور گازسوز حدود ۲۰۰۰ نیوتن متر است. این کامیون با این مجموعه فنی قادر است تا حداکثر وزن ناخالص ۳۷ تنی را با خود حمل کند.

کاسکادیا

خرید ماشین سنگین از شرکت فرهان دیزل:

تا به اینجای مقاله شما را با کامیون فرایتلاینر کاسکادیا آشنا کردیم. کامیونی که به‌عنوان یکی از پیشرفته‌ترین محصولات آمریکایی در حوزه ماشین سنگین شناخته می‌شود. با وجود اینکه در این کامیون از یک موتور دیزلی با استاندارد آلایندگی بروز استفاده شده است، تلاش شده تا با ارائه نسخه‌های گازسوز و الکتریکی از این کامیون نگرانی‌های راننده‌ها را از آلودگی‌های زیست‌محیطی کامیون‌هایشان به حداقل برسانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا