اخبار خارجیاسلایدر

کانسپت تازه برندهای سایک

این خودروی چینی تازه در آینده به یک سدان تولید انبوه تبدیل خواهد شد که از طراحی فست‌بک سود می‌برد.

به گزارش دنده 6 – شرکت مشترک جنرال‌موتوزر با خودروسازهای چینی وولینگ و سایک که با نام «SGMW» شناخته می‌شود از خودروی کانسپتی جدید رونمایی کرده است. از آنجا که این نخستین تلاش این مجموعه مشترک‌المنافع به شمار می‌رود، مدیران برند تصمیم گرفته‌اند تا محصولی زیبا و چشم‌گیر را رونمایی کنند تا شاید از این طریق بتوانند توجهات لازم را به سمت خودروی خود جلب کنند. این خودرو که با نام «Light of ASEAN» (به معنای نور اتحادیه ملل آسیای جنوبی) شناخته می‌شود، زبان طراحی آینده برند SGMW را به تصویر می‌کشد که در آینده در بازارهای آسیای جنوبی مشغول به فعالیت خواهد شد.

خودروساز نوپای SGMW هنوز اطلاعات زیادی را درباره محصول آینده خود و حتی کانسپت کنونی آن منتشر نکرده و به اعلام برقی‌بودن آن بسنده کرده است. گویا هدف، معرفی طراحی و ابراز وجود بوده است. درهرصورت با نخستین نگاه به این خودرو می‌توان خودنمایی چراغ Y شکل آن را به‌خوبی درک کرد که اتفاقا به محصولات و زبان طراحی مدرن لانسیا بی‌شباهت نیست و بیننده را به یاد مدل مفهومی لانسیا «Pu+Ra HPE» می‌اندازد. اما آنچه محصول SGMW را از برند یادشده جدا می‌کند، درهای بزرگ و کشیده گالوینگ Light of ASEAN است که راه ورود به کابین چهار سرنشینی آن را فراهم می‌کند.

تمام تلاش طراحان این خودرو بر آن بوده که تا حد ممکن از المان‌های آینده‌نگرانه استفاده کنند و برند خود را قدرتمند و با فلسفه جلوه دهند. کابین مملو از تکنولوژی Light of ASEAN هم گواه بر این ادعا است. برای درک این موضوع تنها یک نگاه به بدنه بیرونی هم کافی است تا بفهمیم که فرم فست‌بک و چراغ‌های سراسری عقب و جلو هدفمند طراحی شده‌اند. هر چند SGMW در تلاش است تا نام خود را به‌شکل مستقل وارد بازار کند اما در بخش عقب Light of ASEAN از المان‌های آشنای محصولات زیربرند سایک، MG، استفاده کرده است که تعجب‌آور نیست.

گمان می‌رود که سازنده درصورت تولید انبوه این سدان زیبا، آن را با پسوند «رِد بَج» رونمایی کند که در حقیقت علامتی برای خودروهای سواری آن است. شرکت سازنده که تحت مدیریت برند آمریکایی جنرال‌موتورز و برندهای چینی سایک و وولینگ قرار گرفته دارد اعلام کرده که برای دسترسی و فعالیت هر چه بهتر در بازار اتحادیه کشورهای آسیای جنوبی از برنامه فاز ۱، ۲ و ۳ خود استفاده خواهد کرد. برنامه‌های یادشده روی ساخت زنجیره صنعتی و تولید خودروهای متکی بر انرژی جدید، NEVها، با شعار انرژی پاک تمرکز خواهند داشت. بر پایه گزارش‌های رسانه «اتوهوم»، برند SGMW درحال حاضر بیش از ۱.۰۷ میلیون خودرو را در بیش از ۱۰۴ کشور جهان به فروش رسانده است. نظر شما درباره خودروی تازه Light of ASEAN چیست؟ آیا برندهای ترکیبی مانند SGMW شانسی برای موفقیت طولانی‌مدت دارند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا