اخبار خارجیاسلایدر

کاهش تولید مرسدس بنز S کلاس

مرسدس بنز آلمان شیفت‌های کاری تولید سدان S کلاس را به دلیل استقبال ضعیف مشتریان کاهش داده است.

به گزارش دنده 6 – مرسدس بنز S کلاس به عنوان نماد خودروهای لوکس در دنیا با چالش مهمی به نام کاهش فروش مواجه شده است. در سه‌ماهه اول امسال، میزان فروش این محصول پرچم‌دار با افت حدود ۳۷ درصدی به ۱۶,۹۰۰ دستگاه شامل مدل‌های AMG و میباخ رسیده است. ژرمن‌ها هنوز جزئیات فروش S کلاس در سه‌ماهه دوم امسال را منتشر نکرده‌اند اما فروش ترکیبی S کلاس، EQS و EQS شاسی‌بلند و همچنین GLS با کاهش حدود ۲۳ درصدی به ۳۳,۴۰۰ دستگاه می‌رسد.

با در نظر گرفتن این شرایط جای تعجبی ندارد که مرسدس بنز شایعات موجود درباره کاهش تولید سدان سطح بالای خود را تائید کرده است. سخنگوی این برند در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام کرد S کلاس تنها در یک شیفت کاری کارخانه ۵۶ زیندل فینگن تولید خواهد شد. بنا به گفته‌های مرسدس بنز، این کارخانه چندین ماه است که به دلیل افت فروش قابل‌توجه با ظرفیتی بسیار کمتر از حد نرمال به کار خود ادامه می‌دهد.

یکی از تأمین‌کنندگان قطعات کابین مرسدس بنز می‌گوید کاهش شیفت کاری تولید S کلاس یک فاجعه است. تولید تک شیفت S کلاس از چند روز دیگر شروع خواهد شد و سخنگوی مرسدس بنز می‌گوید برخی از کارگران خط تولید این خودرو وظایف دیگری را بر عهده خواهند گرفت. در همین کارخانه EQS برقی نیز تولید می‌شود. بررسی رقبای مرسدس بنز نشان می‌دهد، فروش محصولات پرچم‌دار بی ام و در نیمه اول سال ۲۰۲۴ رشد داشته درحالی‌که آئودی شرایطی مشابه مرسدس بنز را تجربه کرده است.تقاضا برای بی ام و سری ۷ و ۸ با رشد ۱۱.۴ درصدی به ۳۰,۲۴۹ دستگاه رسیده درحالی‌که خودروهای کلاس D آئودی از افت فروش ۱۶.۵ درصدی رنج برده‌اند و تنها به خانه ۸,۴۸۷ نفر راه یافته‌اند. تولید این محصولات بزرگ آئودی هم کاهش قابل‌توجه ۴۶ درصدی داشته و در نیمه اول سال جاری میلادی تنها به ۵,۷۸۸ دستگاه رسیده است. باید گفت ژرمن‌ها در حال تدارک نسخه فیس لیفت S کلاس هستند و مدیرعامل شرکت نیز اظهار داشت مرسدس بنز در حال صرف سرمایه بیش از حد معمول برای یک محصول فیس لیفت است. همان‌طور که می‌دانید این برند مشهور در اهداف برقی سازی محصولات خود بازنگری کرده و سرمایه‌گذاری بیشتری را روی پیشرانه‌های درون‌سوز انجام می‌دهد. از بین سه سدان بزرگ آلمانی تنها S کلاس است که همچنان با نیروگاه ۱۲ سیلندر در نسخه میباخ عرضه می‌شود. نباید فراموش کرد که تا همین چند سال قبل نسخه‌های کوپه و کانورتیبل S کلاس هم تولید می‌شد اما هم‌اکنون همه این مدل‌ها حذف شده و جای خود را به مدل جدید GT کوپه و SL داده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا