اخبار خارجیاسلایدر

کاهش تولید نیسان ایکس تریل و فرانتیر

نیسان قصد دارد تولید مدل‌های روگ (ایکس تریل) و فرانتیر را یک روز در هفته کمتر کند و موجودی قبلی را با ضرر به فروش برساند.

به گزارش دنده 6 – نیسان به نمایندگی‌های خود در آمریکا اطلاع داده است که تولید مدل‌های روگ و فرانتیر را در ماه‌های سپتامبر و اکتبر تا ۴۰ هزار دستگاه کاهش خواهد داد. این اقدام به‌منظور کاهش موجودی انبارها و مازاد عرضه صورت گرفته است زیرا نمایندگی‌ها در تلاش برای افزایش فروش و کسب سود هستند حتی با وجودی که روگ پرفروش‌ترین خودروی نیسان در آمریکا محسوب می‌شود. فروش روگ در شش‌ماههٔ اول سال جاری ۴.۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش پیدا کرده است. فروش فرانتیر نیز هرچند ۱۷.۱ درصد افزایش پیدا کرده اما این رشد فروش برای جبران عرضه‌ای که بالاتر از میانگین صنعت خودروسازی است کافی نخواهد بود.

به گزارش اتو نیوز، نیسان اواخر ماه گذشته به قطعه‌سازان هم اطلاع داده که در حال کاهش تولید در کارخانه‌های خود در اسمیرنا، تنسی، کانتون و می‌سی‌سی‌پی است. شرکت ژاپنی تولید روگ را از پنج روز در هفته به چهار روز در هفته کاهش داده که این شرایط تا پایان اکتبر ادامه خواهد داشت. تولید فرانتیر نیز یک روز کمتر خواهد شد و تا پایان مارس آینده ادامه خواهد داشت. در حال حاضر، اوضاع برای نیسان خوب پیش نمی‌رود و این شرکت در ماه می به نمایندگی‌های خود اعلام کرد که خودروها را با ضرر بفروشند تا موجودی کاهش پیدا کند زیرا این شرکت به موجودی ۱۰۰ روزه برای محصولات خود نزدیک شده است. این اقدام هرچند سود نمایندگی‌ها را کاهش داد اما به نظر می‌رسد مؤثر بوده است زیرا میزان موجودی نیسان را به رقبا نزدیک کرده است. بااین‌حال، با توجه به کاهش تولید روگ و فرانتیر، قطعاً این کاهش موجودی کافی نبوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا