اخبار خارجیاسلایدر

کاهش 50 درصدی سود استلانتیس در سال 2024

سود استلانتیس در نیمهٔ اول سال جاری تقریباً نصف شده و مدیرعامل این شرکت از احتمال تعطیلی برندهای ضرر ده صحبت کرده است.

به گزارش دنده 6 – آمارهای فروش سال ۲۰۲۴ نشان از اوضاع نامساعد استلانتیس دارد اما خبرهای بد برای این گروه خودروسازی چندملیتی به همین‌جا ختم نمی‌شود زیرا سود استلانتیس هم در نیمهٔ نخست سال جاری تقریباً نصف شده است. سود خالص این شرکت در شش ماه اول سال ۲۰۲۴ با کاهش ۴۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، به ۶.۰۷ میلیارد دلار رسیده است. درآمد این گروه بزرگ خودروسازی هم با کاهشی ۶.۱۸ میلیارد دلاری، به ۹.۲۲ میلیارد دلار رسیده است و انتشار این خبر باعث کاهش ۸.۵ درصدی ارزش سهام استلانتیس شده است.

مدیرعامل شرکت «کارلوس تاوارس» دلیل اصلی این شرایط را عملکرد استلانتیس در ایالات‌متحده دانسته است یعنی جایی که با وجود رشد کلی بازار خودرو، فروش این شرکت ۱۶ درصد کاهش پیدا کرده است. تاوارس هشدار داده است که وقتی حرف از برندهای ضررده می‌شود، احساسات جایی نخواهد داشت:

اگر آن‌ها سود نداشته باشند، ما این برندها را تعطیل خواهیم کرد. ما نمی‌توانیم برندهایی داشته باشیم که پول درنمی‌آورند.
به گزارش رویترز، صحبت‌های مدیرعامل استلانتیس با خبرنگاران گمانه‌زنی‌هایی را مطرح کرده است مبنی بر اینکه برندهای لانچیا، دی‌اس و مازراتی همگی می‌توانند در خطر تعطیلی باشند.تاوارس اما قبول نکرده که اقدامات وحشیانهٔ استلانتیس برای کاهش هزینه‌ها عامل مشکلات این شرکت است و در عوض سعی کرده با نگاه به آینده، چشم‌انداز مثبتی ارائه کند:

درحالی‌که اقدامات اصلاحی برای رسیدگی به این مشکلات موردنیاز بود و در حال انجام است، ما برنامهٔ هیجان‌انگیز عرضهٔ سریع محصولات جدید را با ۲۰ خودروی جدیدی که امسال به بازار عرضه می‌شوند آغاز کردیم و این کار فرصت‌های بزرگ‌تری را برای ما به ارمغان می‌آورد.
لانچیا اپسیلون در اروپا و رم ۱۵۰۰ جدید با موتور هوریکین در آمریکا ازجمله خودروهای جدیدی هستند که می‌توانند اعداد و ارقام استلانتیس در نیمهٔ دوم سال را بهبود ببخشند. این شرکت همچنین کاهش قیمت را هم برای رقابتی‌تر کردن محصولات خود در نظر خواهد گرفت. بااین‌حال، تاوارس اظهار داشته است که رهایی از این وضعیت کار آسانی نخواهد بود:ما کارهای قابل‌توجهی باید انجام دهیم، خصوصاً در آمریکای شمالی تا پتانسیل بلندمدت خود را به حداکثر برسانیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا