اخبار خارجیاسلایدر

کاهش 50 درصدی فروش هیوندای آیونیک 6

هرچند فروش کلی هیوندای در ماه آگوست در آمریکا افزایشی ۲۲ درصدی را تجربه کرده اما خودروهای الکتریکی این شرکت شرایط خیلی خوبی ندارند.

به گزارش دنده 6 – هیوندای در ماه آگوست امسال، رکورد فروش جدیدی را در آمریکا ثبت کرده است. در این ماه، خودروساز کره‌ای موفق به فروش ۷۹,۲۷۸ دستگاه خودرو شده که افزایشی ۲۲ درصدی را نسبت به آگوست ۲۰۲۳ نشان می‌دهد. برنده بزرگ در آمارهای فروش هیوندای، خودروهای هیبریدی بوده‌اند زیرا افزایش فروش ۸۱ درصدی را تجربه کرده‌اند. دلیل این عملکرد قدرتمند، تقاضای بالا برای توسان هیبریدی و سانتافه هیبریدی بوده که به ترتیب ۱۱۳ درصد و ۱۲۰ درصد رشد فروش را تجربه کرده‌اند.

فروش خودروهای الکتریکی هیوندای اما رشد چندانی نداشته است زیرا فروش آیونیک ۵ تنها ۳۵ درصد بیشتر شده و از آن بدتر، فروش آیونیک ۶ کاهشی ۵۱ درصدی را تجربه کرده است. هیوندای در ماه آگوست موفق به فروش تنها ۸۰۸ دستگاه آیونیک ۶ شده است ولی اوضاع برای کراس‌اوور هیدروژنی نکسو با فروش تنها ۸ دستگاه، از این هم بدتر است. بااین‌حال، فروش سدان‌های هیوندای به‌طور شگفت‌انگیزی بالا بوده است به‌گونه‌ای که النترا با رشد فروش ۲۸ درصدی مواجه شده و سوناتا افزایش فروش چشمگیر ۷۵ درصدی را تجربه کرده است. تقاضای بالا برای سوناتا می‌تواند طی ماه‌های آینده هم ادامه پیدا کند زیرا هیوندای اخیراً اعلام کرده است که تیپ پایهٔ جدیدی بنام SE را برای این سدان میان سایز ارائه می‌کند که قیمت پایه را به ۲۶,۶۵۰ دلار کاهش می‌دهد. این رقم ۸۵۰ دلار کمتر از تیپ پایهٔ قبلی است ولی تعدادی از تجهیزات هم حذف شده‌اند.

هرچند سوناتا در آگوست ۵,۹۵۳ دستگاه فروخته اما برندگان بزرگ هیوندای در این ماه، توسان با فروش ۲۰,۸۶۴ دستگاه، النترا با ۱۴,۳۷۹ دستگاه و پالیسید با ۱۱,۲۰۸ دستگاه بوده‌اند. فروش کراس‌اوور سه ردیفهٔ هیوندای نسبت به آگوست گذشته ۸۴ درصد افزایش یافته و با توجه به اینکه نسل جدید آن در دست توسعه است، موضوع قابل‌توجهی به نظر می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا