اخبار خارجیاسلایدر

کراس اور برقی بی وای دی e2 با رونمایی شد

شرکت چینی بی وای دی از خودروی بدون آلایندگی e2 با قیمت زیر ۱۳ هزار دلار رونمایی کرد.

به گزارش دنده 6 – چینی‌ها بار دیگر با رونمایی از یک خودروی برقی ارزان‌قیمت سایر خودروهای درون‌سوز را تحت‌فشار قرار داده‌اند. بی وای دی امروز کراس اور برقی و جدید e2 آنر ادیشن را با بهای زیر ۱۳ هزار دلار رونمایی کرد. این خودروساز پس از اتخاذ استراتژی جنگ قیمتی با خودروهای درون‌سوز اعلام کرد محصولات برقی جدید با قیمت مناسب را برای کسب سهم خودروهای درون‌سوز در بازار عرضه خواهد کرد.

ماه پیش بود که این کمپین جدید با معرفی مدل شین پلاس برقی با قیمت حدود ۱۵ هزار کلید خورد. بی وای دی ادعا دارد خودروی برقی جدیدش عصر جدیدی از الکتریسیته را با بهایی کمتر از نفت رقم خواهد زد. محصول موردبحث را می‌توان با دو باتری ۴۸ یا ۵۷.۶ کیلووات ساعتی سفارش داد. شعاع حرکتی خودرو نیز با این باتری‌ها به ترتیب ۴۲۰ یا ۵۱۰ کیلومتر خواهد بود. با قیمت پایه ۱۱ هزار دلاری، نسخه پلاگین هیبریدی DM-i حتی ارزان‌تر از مدل برقی است و در حالت برقی می‌تواند ۱۲۰ کیلومتر را بدون نیاز با پیشرانه درون‌سوز طی کند. چینی‌ها سال پیش نیز اولین خودروی پلاگین هیبریدی خود با قیمت زیر ۱۰۰ هزار یوان یا حدود ۱۴ هزار دلار را رونمایی کردند. بی وای دی مدعی شد این خودرو به‌طور مستقیم بازار خودروهای درون‌سوز چین را هدف گرفته است.

خودروساز موردبحث از زمان معرفی محصولات جدید خود در سال پیش تاکنون قیمت چندین خودروی پرفروش از جمله آتو ۳ را کاهش داده است. قیمت این خودرو در چین هم‌اکنون از حدود ۱۷ هزار دلار شروع می‌شود. همچنین به تازگی نیز دلفین آنر ادیشن برقی با قیمت پایه ۱۴ هزار دلار رونمایی شده است. البته ارزان‌ترین محصول برقی بی وای دی با نام سی گل عرضه می‌شود که قیمت زیر ۱۰ هزار دلاری دارد. جدیدترین عضو خانواده محصولات آنر ادیشن بی وای دی با نام e2 معرفی شده تا با قیمت پایین خود بتواند ضربه دیگری بر پیکر خودروهای درون‌سوز وارد کند. بی وای دی e2 در دو تیپ کامفورت و دولوکس عرضه می‌شود و قیمت شوکه کننده ۱۲۵۰۰ دلاری دارد که ۱۵۰۰ دلار کاهش را نسبت به نسخه استاندارد قبلی نشان می‌دهد. e2 بر پایه پلتفرم ۳.۰ شکل گرفته و از قوای محرکه برقی و باتری تیغه‌ای به همراه پمپ گرما و شارژ سریع سود می‌برد.

این کراس اور به‌روز شده در بخش‌های طراحی هم تغییراتی دارد که شامل مواردی همچون جلوپنجره بسته، چراغ‌های جلوی متمایزتر و ورودی‌های هوای جدید است. طول/عرض/ارتفاع این خودرو به ۴۲۶۰/۱۷۶۰/۱۵۳۰ میلی‌متر می‌رسد و از این نظر ابعادی تقریباً مشابه ولوو EX30 دارد. در بخش کابین نیز طراحی مینیمالیستی بکار رفته و یک نمایشگر ۱۰.۱ یا ۱۲.۸ اینچی بسته به تریم انتخابی وجود خواهد داشت. البته هر دو مدل e2 به پشت آمپرهای دیجیتالی ۸.۸ اینچی مجهز هستند.

در خاتمه باید گفت بی وای دی با عرضه خودروهای برقی ارزان‌قیمت طوفان جدیدی به راه انداخته و از آنجایی که تقریباً همه محصولاتش با قطعات خود شرکت تولید می‌شوند بنابراین چینی‌ها مزیت بزرگی نسبت به رقبا در عرضه خودروهایی ارزان‌قیمت‌تر دارند. گفته می‌شود این خودروساز آماده معرفی پلتفرم جدید ۴.۰ می‌شود که باعث کاهش هرچه بیشتر هزینه‌های تولید و عرضه خودروهای برقی خواهد شد. بی وای دی در بازار داخلی حرف اول را می‌زند و در اروپا نیز فعالیت خود را آغاز کرده و به دنبال سه برابر کردن میزان فروشش تا سال ۲۰۲۵ است. اگرچه این خودروساز برنامه‌ای برای عرضه محصولات سواری برقی در آمریکا ندارد اما خودروسازان آمریکایی از رشد سریع این برند نگران شده‌اند. جیم فارلی مدیرعامل فورد اظهار داشته اگر نتوانند با برندهای چینی رقابت کنند ۲۰ تا ۳۰ درصد درآمدشان در خطر خواهد بود. او اظهار داشته فورد به دنبال توسعه پلتفرم برقی کم‌هزینه به منظور رقابت با خودروسازان چینی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا