اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

کسب مجوز رسمی و قانونی رانندگی خودکار توسط مرسدس بنز

مرسدس بنز به عنوان اولین خودروساز جهان که مجوز چراغ‌های نشانگر بیرونی ویژه برای رانندگی خودکار در کالیفرنیا و نوادا را دریافت کرده، به نقطه عطف جدیدی دست یافته است. مجوز کالیفرنیا به خودروهای آزمایشی اجازه می‌دهد تا این چراغ‌ها را برای یک دوره دو ساله اولیه داشته باشند، در حالی که مجوز نوادا به خودروهای تولیدی سال ۲۰۲۶ گسترش می‌یابد و تا زمانی که تغییرات قانونی اعمال شود، معتبر است.

این چراغ‌های نشانگر یک هدف مهم را انجام می‌دهند، افزایش پذیرش عمومی از رانندگی خودکار و تقویت ایمنی جاده‌ها. چراغ‌های فیروزه‌ای رنگ که در چراغ‌های جلو و عقب و همچنین دو آینه بیرونی خودروهای آزمایشی تعبیه شده‌اند، وضعیت سیستم رانندگی خودکار را نشان می‌دهند و به کاربران جاده و مجریان قانون کمک می‌کنند.
اولین مورد استفاده از این چراغ‌های نشانگر با Drive Pilot، اولین سیستم سطح ۳ جهان برای رانندگی خودکار مشروط با تایید نوع بین المللی خواهد بود. Drive Pilot که در سال ۲۰۲۱ در آلمان و در سال ۲۰۲۳ در نوادا و کالیفرنیا گواهینامه دریافت کرد، در حال حاضر برای سفارش در آلمان در دسترس است.


این خودروساز می‌گوید انتخاب فیروزه برای این چراغ‌های نشانگر، ناشی از قابلیت دید آن است که امکان تشخیص سریع توسط سایر کاربران جاده‌ای را فراهم می‌کند و تمایز آن از چراغ‌های روشنایی و ترافیک موجود است. مرسدس حتی قصد دارد استفاده از این چراغ فیروزه‌ای را استاندارد کند و به درک جهانی و پذیرش این فناوری کمک کند.
به طور خلاصه، اگر مرسدس بنز را با چراغ‌های نشانگر فیروزه‌ای دیدید، نگران نباشید. مطمئن باشید که این بخشی از یک ابتکار پیشرو در صنعت خودرو برای برقراری ارتباط با وضعیت رانندگی خودکار است و به آینده رانندگی ایمن‌تر و هماهنگ‌تر کمک می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا