اخباراخبار داخلیاسلایدشو

کلوت در بازار بیش از ۲۰۰ میلیون‌ تومان ارزان‌تر از کارخانه شد

طی دو ماه اخیر با افت نسبی بهای انواع خودرو در بازار مواجه شدیم. در این میان قیمت بازار برخی مدل‌های چینی مونتاژی و همچنین وارداتی‌های چینی از قیمت شرکتی آن‌ها کمتر شد؛ به‌طوری که می‌توان برخی از آن‌ها را در بازار فوری و ارزان‌تر از شرایط شرکت‌ها خریداری کرد.

به گزارش دنده 6 ، اگرچه این اختلاف قیمت منفی برای برخی خودروهای چینی مونتاژی حدود ١٠ درصد گزارش شده، اما دراین بین اختلاف قیمت برخی مدل‌ها نیز بیشتر است. به‌عنوان مثال نسخه صفرکیلومتر پیکاپ کلوت اتوماتیک مکث‌موتور در بازار آزاد بیش از ۲۰۰ میلیون‌تومان ارزان‌تر از کارخانه به‌فروش می‌رسد.

به‌این ترتیب در این شماره می‌توان عنوان رکورددار سقوط قیمت در بازار آزاد طی نیمه نخست سال جاری را به‌خودرو کلوت اتوماتیک داد .

افزایش تعداد خودروهای کره‌ای در بازار وارداتی‌ها

از ابتدای سال ١٤٠٢ تا به امروز بیشتر خودروهای وارداتی مدل‌های ٢٠٢٢، ٢٠٢٣ و ٢٠٢٤ به‌کشور از برند تویوتا و دو محصول کرولا و لوین بوده‌اند. اما به‌مرور و با رشد واردات خودرو، امروز مدل‌های وارداتی کره‌ای جدید از دو برند هیوندای و کیا نیز در بازار خودرو کشورمان برای فروش ارائه می‌شوند.

درعین حال برخلاف برندهای ژاپنی که واردکنندگان متعدد و بعضا گمنامی دارند، واردات کیا و هیوندای صرفا توسط دو شرکت مشهور و معتبر انجام می‌شود.

بر این اساس کرمان‌موتور و کوشا خودرو به‌ترتیب واردات محصولات هیوندای و کیا را برعهده دارند. درعین حال می‌توان گفت این دو شرکت از لحاظ ساختاری، شو روم و شبکه فروش با اکثر واردکنندگان گمنام برندهای ژاپنی قابل مقایسه نیستند و اگر وقفه مجددی در واردات خودروهای کره‌ای رخ ندهد، به‌مرور زمان شاهد افزایش سهم بازار آن‌ها خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا