اخباراخبار داخلی

کیفیت خودروی داخلی باید افزایش یابد‌

براساس اهداف، برنامه‌ها و دستورالعمل وزارت صنعت، معدن و تجارت 12 راهبرد اصلی برای صنعت خودرو تعیین شده است که از جمله این راهبردها می‌توان به ایجاد کل زنجیره ارزش خودروسازی در داخل کشور مبتنی بر دانش و فناوری بومی، توسعه محصولات جدید ایرانی مبتنی بر دانش و فناوری بومی، تامین حداکثری اجزای خودرو در داخل کشور با کیفیت مطلوب و افزایش تولید خودرو متناسب با تقاضا و نیاز جامعه، اشاره کرد.
ایجاد روش های دسترسی آسان عموم اقشار کشور برای خرید خودرو، اصلاح قیمت تمام شده خودرو و همچنین ارتقا کیفیت محصولات و خدمات فروش و خدمات پس از فروش از دیگر راهبردها در این‌باره است.
‌در یکی از این راهبردها بر ارتقای کیفیت محصولات، خدمات فروش و خدمات پس از فروش اشاره شده که در این راهبرد ذکر شده، آئین‌نامه ارتقا کیفیت تولید خدمات پس از فروش براساس قانون ساماندهی صنعت خودرو تهیه شده است که براساس آن چهار دستورالعمل جدید اجرا خواهد شد. 
این دستورالعمل‌ها شامل دستورالعمل ارزیابی فرآیندهای طراحی – تامین و تولید، دستورالعمل ارزیابی عملکرد و دوام محصول، دستورالعمل ارزیابی محصول در پایان خط تولید و ارزیابی رضایت مشتری از محصول نهایی و دستورالعمل ارزیابی کیفیت خدمات پس از فروش است.همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه‌ای را برای آغاز تحول در صنعت خودرو کشور آغاز کرد، طرحی که در آن سه گام تا سال 1404 پیش‌بینی شده است تا از بحران چند ساله این صنعت گذر کنیم.
گام اول این برنامه تثبیت جریان تولید، گام دوم طراحی و توسعه بن‌سازه‌های بومی و گام سوم رسوخ به بازارهای جهانی است؛ ‌گام سوم شامل 2 مرحله بهره‌برداری از فرصت خارجی و گسترش بازار صادراتی مبتنی بر محصولات رقابتی با ارتقای کیفیت و جذب سرمایه گذاری خارجی بر مبنای مزیت‌های ایجاد شده در صنعت خودرو داخلی‌ است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا