اخبارفناوری و تکنولوژی

گزارش عملکرد سالانه اسنپ در سال ۱۴۰۲ ; رشد ۸ برابری کاربران اسنپ‌پی چه معنایی دارد؟

گزارش عملکرد سالانه اسنپ در سال ۱۴۰۲ مملو از اطلاعاتی ارزشمند بود؛ از رشد چند صد درصدی سرویس خرید اعتباری در یک سال گذشته تا نقش پررنگ نسل Z در غول استارتاپی، همه و همه بینشی ارزشمند از آنچه در فضای کار استارتاپی کشور در حال وقوع است، به ما می‌دهند.

به گزارش دنده6 :  گزارش عملکرد سالانه اسنپ در سال ۱۴۰۲ در ۱۵ بخش پیش‌گفتار، اسنپ‌خودرو، اسنپ‌تریپ، مسئولیت اجتماعی، اسنپ‌باکس، اسنپ‌شاپ، امنیت سایبری، اسنپ‌فود، اسنپ‌دکتر، منابع انسانی، سوپرمارکت‌ اسنپ، تیم مرکزی گروه اسنپ، سوپراپ اسنپ، اسنپ‌پی و واژه‌نامه منتشر شد.

گرانی، برگ برنده اسنپ‌پی

در این گزارش آمده است که در میان ۵ سرویس با بیشترین میزان رشد براساس تعداد سفارش موفق در سال ۱۴۰۲، سرویس اسنپ پی (خرید اعتباری) با رشد ۷۹۶ درصدی (تقریبا ۸ برابر) در رتبه نخست ایستاده است؛ استقبال مردم از پرداخت‌های اعتباری دلایل زیادی دارد. یکی از دلایل اصلی مردم برای انتخاب پرداخت اعتباری، توانایی به تعویق انداختن پرداخت است. کارت‌های اعتباری و گزینه‌های تامین مالی به مصرف‌کنندگان این امکان را می‌دهند که امروز خرید کنند و به مرور زمان هزینه آن را بپردازند و بار پرداخت نقدی را از روی دوش آن‌ها کاهش دهد.

یکی دیگر از دلایل استقبال از پرداخت‌های اعتباری به هزینه‌های اضطراری باز می‌گردد؛ اعتبار به عنوان شبکه ایمن مالی در مواقع اضطراری عمل می‌کند. هنگامی که هزینه‌های غیرمنتظره ایجاد می‌شود، افراد می‌توانند بدون اینکه پس‌انداز خود را کاهش دهند، از اعتبار برای پوشش هزینه‌ها استفاده کنند. گاهی اوقات نیز افراد صرفاً به این دلیل که پول نقد کافی برای خرید ندارند از اعتبار استفاده می‌کنند.

رشد خرید اعتباری در ایران، همزمان با افزایش قیمت مواد غذایی و اجناس اتفاق افتاد تا راهی برای حل مشکل گرانی باشد. در واقع می‌توان گفت رشد چند صد درصدی تعداد سفارشات اسنپ‌پی در یک سال گذشته، نشانه‌ای از کاهش قدرت خرید مردم برای پرداخت‌های نقدی و گرانی افسارگسیخته در یک سال گذشته است.

درآمد ۶۷۵ میلیون تومانی راننده اسنپ/  رشد ۸ برابری کاربران اسنپ‌پی چه معنایی دارد؟
۵ سرویس با بیشترین میزان رشد براساس تعداد سفارش موفق در سال ۱۴۰۲

براساس گزارش عملکرد سالانه اسنپ، به طور کلی ۷ هزار و ۵۲۶ نفر در گروه اسنپ مشغول به کارند؛ اسنپ خودرو با ۲ هزار و ۷۲۳ نفر و پس از آن اسنپ‌فود با هزار و ۶۹۵ نفر، بیشترین نیروی انسانی را در خود جای داده‌اند. رشد همکاران اسنپ در سال گذشته ۱۱ درصد تخمین زده شده است؛ در واقع در سال گذشته بیش از ۷۶۷ نیرو به اسنپ اضافه شده‌اند که ۵۲٫۷ درصد نیروها آقا و ۴۷٫۳ درصد خانم‌ها بوده‌اند.

درآمد ۶۷۵ میلیون تومانی راننده اسنپ/  رشد ۸ برابری کاربران اسنپ‌پی چه معنایی دارد؟
مجموع همکاران در شرکت‌های زیرمجموعه گروه اسنپ

مهاجرت منابع انسانی در تمام بخش‌های اسنپ

یکی دیگر از بخش‌های جذاب گزارش عملکرد سالانه اسنپ، درصد مهاجرت منابع انسانی در بخش‌های مختلف این سوپراپ بود. براین اساس منابع انسانی فروشگاه اینترنتی اسنپ با ۹ نیروی مهاجرت‌ کرده در سال ۱۴۰۲، رکوردار مهاجرت بوده و هیچ یک از بخش‌های سوپراپ اسنپ نبوده است که در آن نرخ مهاجرت منابع انسانی در سال ۱۴۰۲ صفر باشد.

در سال‌های اخیر استارتاپ‌ها با فراز و فرودهای زیادی مواجه بودند. علی‌رغم تمام سختی‌هایی که فعالان استارتاپی برای ماندن در کشور به جان می‌خرند، در شرایطی که عرصه فعالیت برای آن‌ها تنگ می‌شود، اولین گزینه فعالان استارتاپی مهاجرت است. کسب‌وکارهای نوین یا همان استارت‌آپ‌ها یکی از حوزه‌هایی است که حتی در زمان اجرای برجام با موانعی متعدد برای فعالیت روبه‌رو بودند و در سال‌های اخیر تحریم هم به فهرست مشکلات آن‌ها اضافه شده است؛ در کنار تحریم‌ها سیاست‌گذاری‌های اشتباه، عدم داشتن تعریفی درست در سیستم پولی و بانکی از استارتاپ‌ها و برخوردهای ناگهانی با آن‌ها، منجر به مهاجرت عظیم این قشر گرداننده چرخه اقتصادی کشور شده است.

درآمد ۶۷۵ میلیون تومانی راننده اسنپ/  رشد ۸ برابری کاربران اسنپ‌پی چه معنایی دارد؟
درصد مهاجرت منابع انسانی در بخش‌های مختلف سوپر اپ اسنپ

سهم بیشتر زنان در استارتاپ اسنپ

از ۸ بخش فعال در سوپر اپ اسنپ، زنان در ۵ بخش سهم بیشتری از مردان به خود اختصاص داده‌اند؛ در بخش اسنپ‌پی بیش از ۶۰ درصد از همکاران را زنان تشکیل می‌دهند و پس از آن اسنپ‌دکتر بیشترین تفاوت را در تعداد همکاران زن و مرد دارد.

درآمد ۶۷۵ میلیون تومانی راننده اسنپ/  رشد ۸ برابری کاربران اسنپ‌پی چه معنایی دارد؟
درصد همکاران زن و مرد فعال در بخش‌های مختلف سوپر اپ اسنپ

اهمیت حضور گسترده نسل Z در غول دانش‌بنیان

میانگین سنی همکاران اسنپ ۳۰ سال تخمین زده شده است و ۲۳۸۱ نفر از کل همکاران اسنپ را نسل Z تشکیل می‌دهند؛ بیشترین نیروهای انسانی نسل Z در اسنپ در دو بخش اسنپ‌شاپ و اسنپ‌سوپرمارکت مشغول به کار هستند.

اما حضور گسترده نسل Z در یک استارتاپ چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟ نسل Z بزرگ‌ترین، متنوع‌ترین و تأثیرگذارترین نسل در سطح جهان است و به همین خاطر فعالان این نسل نقشی محوری در بازاریابی دارند؛ نسل Z در حال حاضر وزنه سنگین بازار تقاضا در سراسر جهان است، قدرت خرید این نسل تنها در ایالات متحده حدود ۳۶۰ میلیارد دلار تخمین زده می شود و حضور گسترده آن‌ها در یک استارتاپ اهمیت اقتصادی این نسل را بازگو می‌کند.

درآمد ۶۷۵ میلیون تومانی راننده اسنپ/  رشد ۸ برابری کاربران اسنپ‌پی چه معنایی دارد؟
درصد همکاران نسب z در بخش‌های مختلف سوپراپ اسنپ

درآمد سالانه ۶۷۵ میلیون تومانی راننده اسنپ

براساس این گزارش، میانگین درآمد رانندگان تمام‌وقت ۱۹ میلیون و پاره‌وقت ۸ میلیون بوده است و پردرآمدترین راننده اسنپ با ۸۷۹۷ سفر ۶۷۵ میلیون درآمد در سال گذشته کسب کرده است.

درآمد ۶۷۵ میلیون تومانی راننده اسنپ/  رشد ۸ برابری کاربران اسنپ‌پی چه معنایی دارد؟
میانگین درآمد ماهانه کاربران راننده

در ادامه اسنپ جزئیاتی از تعداد دفعاتی را که کاربران در سال گذشته سوپراپ اسنپ باز کرده‌اند، ارائه کرده و اعلام کرده است که متوسط دفعات روزانه باز کردن این اپلیکیشن بیش از ۱۴ میلیون مرتبه بوده است. اسنپ، اسنپ‌فود، اسنپ مارکت، سرویس اعتباری و اسنپ باکس هم محبوب‌ترین سرویس‌های اسنپ عنوان شده‌اند.

درآمد ۶۷۵ میلیون تومانی راننده اسنپ/  رشد ۸ برابری کاربران اسنپ‌پی چه معنایی دارد؟
دفعاتی که کاربران در سال گذشته سوپراپ را باز کردند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا