اخبار خارجیاسلایدر

۱۰ مقصد برتر صادراتی خودروهای چینی

آمارها نشان می‌دهند که از سال ۲۰۰۹ که چین برای اولین‌بار عنوان بزرگ‌ترین مارکت خودرو را به خود اختصاص داد، آمار تولید و فروش آن، همچنان همین رتبه را حفظ کرده‌اند. این مساله به‌طور ویژه در سال‌های گذشته که صنعت خودروی جهان به‌شدت تحت‌تاثیر کرونا قرار گرفت اما بازار خودروی چین توانست میزان فروش و تولید ۲۵میلیونی سالانه خود را حفظ کند بیشتر به چشم می‌آید. علاوه بر این، جریان اصلی شرکت‌های خودروسازی در چین موجی از «جهانی‌شدن» را دنبال کرده است.

به گزارش دنده 6 – طبق داد‌ه‌های انجمن خودروسازان چین، از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰، داده‌های صادرات خودروی چین به ترتیب اعداد ۸۹۱۰۰۰، ۱۰۴۱۰۰۰، ۱۰۲۴۰۰۰ و ۹۹۵۰۰۰ دستگاه  بوده  که نشان‌دهنده انعطاف‌پذیری شگفت‌انگیز صنعت خودروی چین همزمان با بحران کرونا و کمبود تراشه است. در سال ۲۰۲۱، صادرات خودروی چین به ۲۰۱۵۰۰۰ دستگاه رسید و برای اولین‌بار رکورد ۲میلیون دستگاه را شکست. از ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۲، صادرات خودروی چین به ۲۷۸۵۰۰۰ دستگاه رسید که ۳/ ۵۵درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت. صادرات خودروهای سواری در این بازه، ۸/ ۸۰درصد بود. همچنین حجم صادرات خودروی‌های برقی چین به ۵۹۳۰۰۰ رسید که دو برابر سال قبل بود.

از نظر بازارهای خاص، از ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۲، ده کشور برتر در مجموع صادرات خودروی چین شامل مکزیک، شیلی، عربستان، بلژیک، استرالیا، فیلیپین، بریتانیا، روسیه، مالزی و تایلند بوده‌اند. بنابراین، می‌توان دید که خودروهای چینی نه‌تنها به‌طور پیوسته در بازارهای کشورهای درحال‌توسعه گسترش ‌یافته‌اند، بلکه در کشورهای توسعه‌یافته مانند بلژیک و بریتانیا نیز شروع به عرضه کرده‌اند. به‌ عبارت‌ دیگر در خیابان‌های کشورهای اروپایی، عربی و آفریقایی نیز خودروهای چینی بیشتری دیده می‌شوند. در سال‌های اخیر، در اروپای شرقی، خاورمیانه و آمریکای جنوبی و کشورهای توسعه‌یافته، یک برند لوکس چینی پا به عرصه گذاشته که جرات رقابت با برندهای لوکس برتر بین‌المللی را داشته است؛ برند اکسید که در آینده نام آن بیشتر شنیده خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا