اولین تجربه رانندگی ب ام و M235i : ترکیب کاملی از چهار نسل گذشته ب ام و M3

جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۲ | 1 نظر

اولین تجربه رانندگی ب ام و  M235i : ترکیب کاملی از چهار نسل گذشته ب ام و M3

 

2014-bmw-m235i-coupe-photo-566504-s-1280x782

پویا بهرامی – شرکت ب ام و  با توجه به موفقیت های گذشته مدل های مختلف،برای متنوع سازی محصولات خود دست به ابتکاری جدید زده و سری یک کوپه را به نام سری 2 معرفی کرده است. حال سوال اساسی که پیش می آید این است که این خودرو یک M واقعی است؟خیر! به مانند خط تولید S آئودی،ب ام و نیز بخشM performance را ارائه می کند.قوی ترین مدل سری دو در حال حاضر مدل 228 است که از موتور 2 لیتری 4 سیلندر توربو 240 اسب بخاری نیرو می گیرد اما اگر مدل قوی تری لازم دارید باید به سراغ M235i بروید که از موتور 6 سیلندر خطی به قدرت 320 ساب بخار و 330 پوند بر فوت گشتاور تولید می کند.رقمی که به نظر برای یک کوپه کوچک همچون سری 2 حداقل بر روی کاغذ عدد بسیار بزرگی است!دو نوع جعبه دنده هم عرضه می شود که یکی 6 سرعته دستی و دیگری 8 سرعته اتوماتیک که توسط کمپانی معظم ZF ساخته شده است.

 

ابعاد این خودرو تازه هم نسبت به سری یک کوپه سابق افزایش پیدا کرده،به گونه ای که به میزان 1.3 اینچ به فاصله دو محور،و 1.6 اینچ به عرض و 1.7 اینچ به طول،افزوده شده است.سیستم تعلیق در جلو از نوع مک فرسون است و در عقب به صورت پنچ اتصالی توسعه یافته است.با این حال مهندسان ب ام و  این نظر را دارند که زیر بندی این خودرو نسبت به قبل دگرگون شده و شما عملکرد واقعی آن را در حین رانندگی احساس خواهید کرد.همچنین سیستم دمپر های قابل تغییر هم وجود دارند که می توانید آن را به روی حالت راحت یا اسپرت و…به دلخواه تغییر وضعیت دهید.بخش M شاسی مخصوص خود را بر روی این مدل سوار کرده است.ترمز های بزرگ 13.4 اینچی آن به همراه کالیپر های چهار پیستونه خودرو را بدون کوچکترین لرزش اضافی و حرکت اضافی مهار می کنند.چرخ های میچلین پایلوت سوپر اسپرت این خودرو را از سری4 چسبنده تر و بسیار قوی در شتاب های جانبی کرده است.در بحث طراحی سری دو کوپه جز معدود ب ام و هایی است،که حاضر به خرید آن هستم!شاید نیمه گمشده ب ام و  2002 در مقابل شما حضور داشته باشد و باید به آدریان ون هویدنک جایزه بسیار بزرگی بعد از این همه طراحی تکراری داده شود! 

 

2014-bmw-m235i-coupe-turbocharged-30-liter-inline-6-engine-photo-566563-s-1280x782

اما آیا این ب ام و تر و فرز از لحاظ رانندگی هم ارزش خرید دارد؟مفتخرم عرض کنم که همیشه قدرت بسیار زیاد در بسته بندی کوچک یک فرمول عالی و برنده است.من هرگز 435i را انتخاب نمی کنم زیرا هم بزرگتر است و هم وزن بسیار بیشتری دارد! این خودرو توانایی رسیدن به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت را در تنها4.5 ثانیه دارد.و به مانند پرت کردن یک بلوط سیاه در آسمان پرواز می کند.سیستم الکتریکی فرمان هم مانند سری 3 و 4 عالی عمل می کند و به کوچکترین حرکتی حساس است.شاید برای شما جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک جالب نباشد!اما به واقع جعبه دنده خوبی است و بشدت سریع عمل می کند.این گیربکس پیشرو نهایت شتاب گیری این خودرو را نشان می دهد.البته اگر همچنان علاقه من به جعبه دنده دستی هستید،می توانید این گزینه را هم انتخاب کنید! این خودرو همچنین در بحث امکانات همانند یک خودروی لوکس عمل می کند.پنل صفحه لمسی جدید که به سیستم iDrive مجهز شده بر روی این مدل نصب شده است و همچنین به امکاناتی نظیر خطر خروج از لاین و هشدار دهنده سیسیتم،پارکینگ خودکار و…مجهز است. فضای بار آن هم قابل تقدیر است و به راحتی بار های بسیار زیادی را در خود جای می دهد.

 

در پایان باید عرض کنم که برای صاحبان اتاق های E36،E46 که همچنان ب ام و  های امروزی را فاقد هیجان می بینند و همچنان با ب ام و  های قدیمی خود می تازند،سری2 جایگزینی ارزنده برای روزهای بسیار باشکوه سری 3 است.همچنان این سوال باقی خواهد ماند که آیا مدل M2 وقتی عرضه شود،جایی برای جولان دادن بقیه خواهد ماند؟در صورتی که M235i امروز، رقیب بسیار سرسختی برای سایرین به نظر می رسد.

 

قیمت پایه:44 هزار دلار

موتور:6 سیلندر خطی تویین توربو

حجم:2979cc

قدرت:320 اسب بخار

گشتاور:447 نیوتن متر

وزن:1580 کیلوگرم

صفرتا96کیلومتر بر ساعت:4.5 ثانیه

شتاب گیری 400 متر:13.1 ثانیه

 

 


1 دیدگاه

  1. رضا | بهمن 11, 1392 | لینک نظر

    400 متر 

    13 ثانیه !

    اندازه ماشین های مسابقه ای درگ ایران راه میره..محسن فرهمند…کارن مگردومیان و ….به سختی 13 میزنن