اخباراخبار داخلی

انتقال سند خودرو در اماکن نظامی نامعقول است

به گزارش خبرگزاري مهر، الهیار ملک‌شاهی درباره اختلاف نظر راهور و کانون سردفتران بر سر نقل و انتقال سند خودرو و سردرگمی مردم در این مورد گفت: قوانین و دستورالعمل ها مشخص است. در همه کشور های دنیا بدین صورت است که "بیع" اگرمعامله خودرو باشد یا هرچیز دیگر باید در دفاتر اسنادرسمی ثبت شود.

وی ادامه داد: آنچه که موضوع کار نیروی انتظامی است اول تشخیص هویت مالک و سپس تعویض پلاک آن خودرو به نام خریدار است. بنابراین باید بعد از انجام این دو مورد در مراکز شماره گذاری افراد به دفاتر اسناد رسمی برای انتقال سند خودرو مراجعه کنند. درباره سند خودرو قوانین واضح و مشخص است و ابهامی وجود ندارد.

ملک‌شاهی با تاکید بر این که نیروی انتظامی نهادی نظامی است و باید به امور مربوط به خود بپردازد، خاطر نشان کرد: نقل و انتقال سند خودرو در نیروی انتظامی که نهادی نظامی است معقول نیست. قانون ذکر می کند که ثبت سند باید نزد ماموران رسمی دولتی در حدود وظایفشان ثبت شود.

وی ادامه داد: تمام نیروها و کارکنان دولتی ماموران رسمی دولت هستند. سردفتران نیز مامور رسمی دولت هستند. زیرا شاخص ترین موضوع فعالیتشان ثبت اسناد رسمی در کشور است. آنها مالیات و حقوق عمومی و حق الثبت را هنگام تنظیم سند دریافت و به خزانه واریز می کنند، بنابراین نمی توان گفت که مامور رسمی دولت نیستند.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در مورد سردرگمی مردم و ضرری که از این حیث متحمل می شوند، تصریح کرد: در صورتی که نیروی انتظامی دستورالعملی مبنی بر لزوم انتقال سند خودرو در مراکز شماره گذاری و اصالت برگ سبز داشته باشد مردم می توانند از طریق دیوان عدالت ابطال آن را تقاضا کنند.

وی اظهار کرد: راهور یا سردفتران در صورت ابهام در کل موضوع می توانند از طریق استفساریه از مجلس تعیین تکلیف کنند اما قوانین واضح است و ابهامی وجود ندارد.

1 دیدگاه

  1. خدا لعنت کنه باعث و بانیشو . اخه همه کارو نیروی انتظامی انجام میده!!! دفتر خونه چه کار میکنه جز پول گرفتن؟؟؟!!! اونم که میری اونجا همیشه سیستم قطعه….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا