فناوری و تکنولوژی

اپل سیستم جدیدی به نام CarPlay را برای خودروها معرفی کرد

 اپل به صورت رسمی سیستمی جدید را به نام CarPlay معرفی کرد. CarPlay برندی جدید از سیستم عامل iOS است که جزو ویژگی‌های خودرو به حساب می‌آید. این محصول در WWDC سال گذشته معرفی شده بود.

 

control_touch(1)

به گزارش جی اس ام، اپل اعلام کرده که CarPlay این امکان را به کاربران می‌دهد تا بتوانند از طریق این برنامه تماس تلفنی برقرار کنند، از نقشه استفاده کنند، به موزیک گوش دهند و به پیامک های خودشان دسترسی داشته باشند.

 

carplay

سیری در اینجا توسط یک دکمه مخصوص که بر روی فرمان قرار خواهد گرفت فعال می‌شود. اپل می‌گوید که این سیستم جدید بسیار باهوش تر، امن تر و جذاب تر از حالتی است که شخص بخواهد از آیفون خود در ماشین استفاده کند.

 

control_voice

اپل اعلام کرده که در حال حاضر این محصول برای ماشین‌های فراری، مرسدس بنز و ولوو در دسترس هستند و کمپانی‌هایی مانند بی ام دبلیو، فورد، جی ام، هوندا، هیوندایی، کیا، نیسان، سوبارو، تویوتا و جگوار به زودی به جمع دارندگان این سیستم عامل اضافه خواهند شد.

این سیستم عامل با گوشی‌های آیفون 5، آیفون 5s و آیفون 5c با درگاه ارتباطی Lightning  که سیستم عامل iOS 7 را دارند سازگار است.

در این مراسم خبری اعلام شد که کارهای مربوط به نقشه، تماس و پیامک‌ها تنها از طریق برنامه‌های مخصوص خود اپل صورت خواهند گرفت اما برای گوش کردن به موزیک می‌توان از برنامه‌هایی مانند Spotify نیز استفاده کرد.

 

carplay1

در این مراسم همچنین اعلام شد که برنامه‌های بیشتری تحت پوشش این نرم افزار قرار خواهند گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا