آئودی و ب ام و، پر فروش تر از مرسدس

چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۲

آئودی و ب ام و، پر فروش تر از مرسدس

فروش جهانی آئودی با تنها 383 دستگاه اختلاف از ب ام و پیشی گرفت. به نظر می رسد که مسابقه ی سازندگان خودروهای لوکس در بازار داغ تر از پیست های اتومبیل رانیست.باید دید ب ام و و بنز برای آئودی خواب آرام خواهند گذاشت یا آن که هر لحظه انتظار سبقت از آئودی می رود.

به نقل از سایپانیوز، در دو ماه اول سال آئودی 383 دستگاه بیشتر از ب ام و خودرو فروخت. آئودی می گوید دو ماه اول سال 242 هزار و 400 دستگاه خودرو فروخته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 9.3 درصد رشد داشته است. در حالی که ب ام و 242 هزار و 17 دستگاه فروخته که 8.9 درصد نسبت به سال قبل رشد کرده است.
هر چند که آئودی به میزان بسیار مختصری پیش افتاده، اما معنا و مفهوم آن برای ب ام و بسیار سنگین تر از این حرف ها است چون در 9 سال گذشته خودروسازان به گرد ب ام و نمی رسیدند و در این مسابقه خاک این خودروساز را می خوردند. مرسدس بنز با 229 هزار و 630 دستگاه فروش در دو ماه اول سال 2014 در مقام سوم قرار گرفته است.
فولکس واگن دندان های خود را روی هم فشار می دهد و پا را روی پدال گاز گذاشته و می خواهد تا 4 سال دیگر به بزرگترین خودروساز دنیا تبدیل شود. اگر کسب و کار خودروهای سنگین این گروه خودروسازی لحاظ شود، همین حالا هم مقام دوم دنیا را در اختیار دارد.
فعلا هم فولکس واگن در دامنه محصولات خود، خودروهای لوکس و درجه1 می سازد و به زودی در این سگمنت هم حرف اول را خواهد زد. البته رقابت در این بخش از بازار بسیار سهمگین تر است.
آئودی هیچ وقت در طول یک سال بالاترین رقم فروش را در بین خودروهای لوکس در اختیار نداشته است. اما صرف 22 میلیارد یورو (30 میلیارد دلار) در پنج سال آینده حتماً نیروی محرکه لازم را فراهم می آورد. در نمایشگاه ژنو امسال هم دو خودروی جدید TT و S1 به نمایش درآمد و از امسال هم در بازار آمریکا خودروی سدان A3 در معرض فروش قرار گرفت.


بدون دیدگاه