فناوری و تکنولوژی

فراخوان تعویض موتور برای تمام پورشه های GT3

سپهر زنگنه – شرکت آلمانی پورشه از رفع عیب قریب الوقوع موتورهای در معرض آتشسوزی خودروهای 911GT3 که سبب فراخوان تمامی مدلهای 2014 آن شده بود خبر داد.
وی گفت: ما دلیل این نقص را میدانیم و در حال بررسی راهکارهای حل مشکل هستیم، مشکل در واقع از نشت روغن از دسته موتور های مخصوص دینامیکی پورشه ناشی می شود و این روغن نشت کرده پس از رسیدن به هدرز اگزوز به ناگهان آتش می گیرد. بعد از دو مورد آتشسوزی خودروی 911GT3 در سویس این شرکت 785 دستگاه از مدلهای 2014 را فراخوان کرد. پورشه از مالکان 911GT3 خواسته از رانندگی با خودروهایشان خودداری کرده و هرچه زودتر آنها را به نمایندگیهای این شرکت بازگردانند. عجیب آنکه مهندسان پورشه به منظور رفع این نقص، نه تنها تعویض دسته موتور های دینامیکی، بلکه تعویض کل پیشرانه را در دستور کار قرار داده اند، دلیل این امر نیز احتمالا وجود کانال های مخصوص روغن واسطه بین موتور و دسته موتور های دینامیکی است ، چرا که این دسته موتور ها همچون کمک فنر های مغناطیسی به صورت متغییر واکنش نشان داده و ضربات پیشرانه را جذب و دفع می نمایند.
خوشبختانه تاکنون هیچ موردی از سانحه رانندگی یا مجروحیت گزارش نشده است. 
به گزارش دنیای اقتصاد، پورشه 911GT3 دارای یک موتور
3.8 لیتری باکسر به توان 475 اسب بخار و گشتاور 438 نیوتن متر است و میتواند ضمن دستیابی به سرعت بیشینه 315 کیلومتر بر ساعت، ظرف مدت تنها 3.5 ثانیه سرعتش را از صفر به صدکیلومتر بر ساعت برساند.پورشه قول داده است که مراحل تعویض موتور مدل های فروخته شده در اسرع وقت انجام شود و احتمالا موتور های معیوب فعلی نیز پس از انجام تغییرات در مدل های مسابقه ای مخصوص سری رقابت های PORSCHE CUP مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا