ب ام و 740i مدل 2014 با مهندس فرهاد کاشانی

پنجشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۲ | 2 نظر

ب ام و 740i مدل 2014 با مهندس فرهاد کاشانی

مهندس فرهاد کاشانی – اينروزها نوشتن مقاله در مورد ماشين ها از هميشه مشكل تر شده است بخصوص براي شخصي مانند من كه از هنر زياد بهره نبرده و نمي تواند زيبايي هاي تشريحي مانند زاويه گلگير و منحني هاي مختلف را تشريح كند.

 

علت اين مشكل اينستكه ماشين ها همه بجز شكل ظاهري همه يكي شده اند. همه چهار چرخ دارند همه نرم و راحت هستند. همه پرقدرت هستند اكثراً 7 يا 8 دنده هستند،‌ اكثراً از توربو استفاده مي كنند و اكثراً‌ كم مصرف هم هستند. اربگ و ABS و ETS و غيره هم كه ديگر استاندارد شده شتاب صفر تا صد ثانيه اي هم كه ديگر مهم نيست و براي ماشين هاي سنگين و بزرگ رسيدن به اين عدد آسان ولي رسيدن به 4 ثانيه در حد غيرممكن است فقط بخاطر سنگيني ماشين ها.

 

ب ام و 740 2014-5

 

مسابقه امروز بيشتر در صحنه الكترونيك است و كدام بيشتر از آن بهره برده اند؟ مي گويند نود درصد پيشرفت آينده اتومبيل از الكترونيك مي آيد. اگر من بخواهم نظر خودم را بگويم شصت درصد الكترونيك. سي درصد از دانش مواد و ده درصد مكانيك. در واقع در دنياي مكانيك همه چيز ثبت اختراع شده و كمتر چيزي است كه هنوز ساخته نشده باشد.

اكنون با دانش مواد و ساخت مواد سبك تر و مقاوم تر مي توان وزن ماشين ها را كم كرد و باز هم شتاب و سرعت آنها را بهتر كرد و مصرف را كمتر. بخاطر آن شصت درصد الكترونيك و سي درصد دانش مواد است كه سيليكان ولي بيش از ديترويت در آينده ماشين ها تأثير گذار خواهد بود. در واقع يكي از شركت هايي كه روي فيبر كربن سبك و مقاوم كار مي كند متعلق به يكي از دوستان است.

بيخود نيست كه تمام سازندگان معروف اتومبيل دفتر تحقيق و توسعه در سيليكان ولي دارند.

ب ام و سري 7 در امريكا در نوع اتاق عادي و اتاق كشيده L مي آيد. سيستم ديفرنسيال و چرخ ها در مدل RWD و 4WD مي آيند. موتور آنها در چهار مدل 740،‌ 750،‌ 760 و 740 هيبريدي مي آيند.

740i داراي موتور خطي شش سيلندر 3000 سي سي دو توربو مي باشد كه 315 اسب و 230 پوند در فوت نيرو توليد مي كند.

مدل 750i با موتور V-12 دو توربوي 535 اسبي و تورك 550 پوند بر فوت عرضه مي شوند.

مدل 740i اكتيوهيبريد مجموعاً داراي 349 اسب و تورك 367 پوند بر فوت مي آيد كه قدرت اضافه اش با وزن اضافه خنثي مي شود و مصرف آن با 740i فرق چنداني ندارد و يك ماشين Me Too  (منهم همينطور) مي باشد كه براي خالي نبودن عريضه در مقابل بنز و پورشه و غيره مي باشد.

 

ب ام و 740 2014-3

 

با اشاره پا به زير صندوق عقب صندوق عقب باز ميشود بشرطي كه كليد در جيبتان باشد.

آنچه كه در تمام مدل ها مشترك مي باشد در صندوق عقبي است كه با اشاره پا به زير سپر عقب باز مي شود كه مجبور نباشيد باري را كه دستتان است پائين بگذاريد تا صندوق را باز كنيد. درهايي است كه فقط در دو حالت نمي ايستند بلكه هرجا آنها را بگذاريد به همان حالت مي مانند. سيستم HUD به شما اجازه مي دهد كه سرعت ماشين و مسير ناوبري را روي شيشه جلو ببينيد (لطفاً ويديوي مربوطه را ببينيد). اين سيستم حتي قابل تنظيم نيز بوده و براي قد افراد مختلف مي تواند تنظيم بشود. سيستم GPS نيز در اين سري استاندارد است.

 

البته بگويم كه GPS هم ممكنست به سرنوشت سيستم تلفن ماشين ها دچار بشود زيرا اينروزها آيفون شما با چند حركت انگشت شما را به مقصد دلخواه مي برند و شما ديگر حوصله ور رفتن با GPS ماشين را نداريد. دو ماشين آخر من GPS دارند و اگرچه بارها از سيستم GPS اخيراً استفاده كرده ام ولي هميشه از آيفون بوده. خدابيامرز استيو جابز با كمك نقشه گوگل و غيره GPS ماشين را نيز از رده خارج كرد.

 

ب ام و 740 2014-2

 

در سيستم كيلومتر شمار ديجيتال-آنالوگ اين ماشين اگرچه آنچه مي بينيد شبيه يك كيلومتر شمار آنالوگ است ولي آنچه كه مي بينيد در واقع تصوير مجازي يك كيلومتر شمار الكترونيك است كه عقربه سرعت شما روي هر عددي باشد آن عدد بزرگ مي شود و شما بهتر مي توانيد سرعت خود را تشخيص بدهيد.

وقتي آهنگي از راديو پخش مي شود در روي مانيتور مي توانيد عكس و نام خواننده را نيز ببينيد.

اين اولين سري ب ام و سري 7 است كه كريس بنگل در طراحي آن دخالت نداشته و اگرچه رقيب بنز S كلاس با قيمت 15000 كمتر و CLS با قيمت مشابه و آئودي 8 و لكسس LS است ولي از امسال رقيب سرسختي در داخل خود ب ام و دارد كه ب ام و 6 گرن كوپه است كه چهار در نيز مي باشد. من در صورت حق انتخاب 6 گرن كوپه را بر مي داشتم كه اتاق قشنگتري دارد البته صاحب اين ب ام و نيز در همين فكر بوده ولي با قد 193 سانتي متري وي صندلي عقب سري 6 اصلاً‌ جاي راحتي برايش نيست و به همين دليل وي مجدداً و براي چندمين بار سري 7 را خريده بود.

گيربكس سري 7 هشت دنده مي باشد و فعلاً هشت دنده آخرين مُد موجود مي باشد. كسي چه مي داند شايد سال ديگر 9 دنده و بعد 10 دنده مُد بشود.

 

ب ام و 740 2014-7

 

در سري 6 شما مي توانيد با دانلود كردن يك APP ماشين را از راه دور خاموش و روشن كنيد و كولر را هم روشن كنيد. شايد در روزهاي زمستاني و با داشتن گاراژ چنين آپشني بدرد بخورد.

شتاب صفر تا 97 كيلومتر اين ماشين 6 ثانيه بود و مدل 750 در حدود 5 ثانيه و 760 حدود 4.5 ثانيه مي باشد. رانندگي بسيار لذتبخش و ماشين يك تخت روان كامل مي باشد. قيمت مدل پايه 75000 دلار و با چند آپشن و ماليات 90000 دلار مي شود.

نمره اين ماشين از آن نمره هاي سفارشي است كه مي توانيد معني آن را درك كنيد.

 

 

farhadkashani.com

آزمایش رانندگی با ب ام و 750 در تهران را می توانید از اینجا مطالعه بفرمایید.

 
 
 
 


2 دیدگاه

  1. علی | فروردین 5, 1393 | لینک نظر

    با سلام و تبریک سال نو ممنون از مقاله خوبتون ولی سوالی که از آقای کاشانی دارم اینه چرا مثل سابق دیگه واسه مجله ماشین مقاله نمی نویسند ؟؟؟والا من از خوانندگان قدیمی مجله ماشین هستم و این مجله رو با مقاله های فرهاد کاشانی کیوان بنی هاشمی احمد قدیمی کارن مکوندی و…. عزیزان دیگه می شناسم

    با تشکر

    • در پاسخ به: علی

      sepehr | فروردین 5, 1393 | لینک نظر

      سلام..نوروزتان مبارک، بله مدتیست که همکاری مهندس کاشانی با گروه مجله ماشین دچار وقفه شده اما مقالات مهندس کاشانی به همین روش از طریق مجله اینترنتی دنده 6 یا وب سایت شخصی ایشان در دسترس علاقه مندان خواهند بود