رنجرور چینی،کپی کاری بی شرمانه

چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ | 1 نظر

رنجرور چینی،کپی کاری بی شرمانه

لانویند نمونه بی نظیری از کپی رنجرور ایوک را معرفی کرده است

:کپی کاری بی شرم و حیای چینی ها تمامی ندارد. کافی است خودروی لاندویند E32 را کنار خودروی رنجرور مدل اِیوک Evoque بگذارید.

 

 

 به نقل از سایپانیوز، شرکت خودروسازی لندویند قرار است خودروی E32را از فصل چهارم سال 2014 میلادی (پاییز امسال) وارد بازار چین کند و قیمت آن 120 هزار یوآن (معادل 19 هزار 175 دلار) است. نیروی قوای محرکه آن را موتور 4 سیلندر مجهز به توربوشارژر 2 لیتری تأمین می کند و 190 اسب بخار توان دارد و گشتاور آن 184 پوند بر فوت است. جعبه دنده دستی آن 6 سرعتی و اتوماتیک آن 8 سرعته است.

اما نکته رقت بار این جا است که چینی ها هیچ زحمتی به خود نداده اند که در کپی کاری قدری از خود ذوق و سلیقه و خلاقیت به خرج دهند تا کمی تفاوت ایجاد شود. اگر تفاوت هم وجود دارد بیشتر به دلیل سطح تکنولوژی است برای مثال شیب سقف خودروی اوک رنج رور کمی بیشتر و در نتیجه زیباتر است. شرکت خودروسازی لاندویند حتی به خود زحمت نداده فونت نام رنجرور را عوض کند.

 

 

 


1 دیدگاه

  1. Aria | خرداد 17, 1395 | لینک نظر

    همین کپی کاری و استفاده از موتور ۲۰۰۰ توربوشارژ و دو نمونه گیربکس هم عرضه میخواد که خودروسازیهای ما ندارن. وقتیم شیب سقفش دقیقا مثا رنجرور نیست دادگاه به نفع شرکت چینی رای خواهد داد. امیدوارم بزودی در ایران هم با همون قیمت چین عرضه بشه.