ایمنی را نمی توانیم افزایش دهیم،سرعت را کاهش می دهیم

شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ | 2 نظر

ایمنی را نمی توانیم افزایش دهیم،سرعت را کاهش می دهیم

کاهش سرعت مجاز در بزرگراه‌های تهران قطعی شد

 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از کاهش سرعت مجاز در بزرگراههای غرب و شرق تهران خبر داد.

گفت: به دنبال آن هستیم که کاهش سرعت در بزرگراههای غربی و شرقی مصوب کنیم و سرعت مجاز در بزرگراههای شرقی و غربی از صد کیلومتر در ساعت به 80 کیلومتر در ساعت تعلیق خواهد یافت. 

وی در ادامه بیان کرد: این اقدام در مدت کمتر از یک ماه انجام و عملی خواهد شد. 

*احتمال کاهش سرعت در بزرگراههای شمال به جنوب 

این مقام مسئول پلیس راهور در ادامه عنوان کرد: در بزرگراههای شمالی و جنوبی در لاین شمال به جنوب از جمله بزرگراه صیاد، امام علی به دنبال آن هستیم که سرعت مجاز را از 80 کیلومتر در ساعت به 70 کیلومتر در ساعت کاهش دهیم و این موضوع قطعی نیست. 

سرهنگ حسینی بیان کرد: در بزرگراههای شمال به جنوب به علت شیب و سرازیری گاها تصادفات افزایش می یابد و به جد به دنبال آن هستیم که سرعت را کاهش دهیم. 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اذعان کرد: برای معابر شهری سرعت مجاز صد کیلومتر در ساعت بسیار زیاد است و الزامی وجود ندارد که این سرعت مبنای رانندگی باشد. 

سرهنگ سید تیمور حسینی در خاتمه اظهار داشت: در بزرگراه آزادگان شاهد حوادث ناگواری هستیم که دلیل این حوادث و تصادفات سرعت های زیاد است و ما این موضوع را پیگیری می کنیم تا مشکل برطرف شود اما به دنبال آن نیستیم که اقدامی را به صورت مقطعی انجام دهیم.

 


2 دیدگاه

  1. علی | اردیبهشت 14, 1393 | لینک نظر

    دقیقا با آقا دانیال موافقم جون مردم که ارزشی نداره فقط قلک پلیس باید پر شه واقعا نشون دهنده ضعف زیاد پلیس در کنترل یه اتوبان هستش

  2. دانیال | اردیبهشت 13, 1393 | لینک نظر

    طبق آمارهائی که همیشه توسط پلیس راهور در خصوص عمده دلایل تصادفهای رانندگی بالاترین درصد تاثیر گذار در تصادف برای فاکتور سرعت غیر مجاز 20درصد بوده است و اونهم سرعتهائی بالاتر از 150کیلومتر و دلایل دیگر مانند عدم توجه به جلو ,خستگی و خواب آلودگی,انحراف به چپ و سبقت غیر مجاز اگر بیشتر از سرعت تاثیر نداشته باشند کمتر نیز نیستند.بنابراین اینهمه تمرکز بر سرعت این شائبه را بوجود میاورد که نصب دوربین و جریمه بابت 1کیلومتر سرعت بیشتر راحتترین راه کسب درآمد است و پیگیری تخلفهای دیگر نیاز به گشت زنی و دقت بالاتری دارد.