اخباراخبار داخلیایرانینگاه

40 درصد قیمت فروش خودرو سهم خودروسازان نیست!

اظهارات جدید دبیر انجمن خودروسازان

ما خواستار افزایش نرخ خودرو نیستیم و در صورتی که دولت همانند صنایع شیر به ما هم کمک زیان بپردازد نیازی به افزایش نرخ خودرو نیست.

 

 

 به نقل از ایلنا، رییس انجمن خودروسازان گفت: چهل درصد فروش خودرو به خودرو ساز تعلق نمی گیرد.

احمد نعمت بخش، رییس انجمن خودروسازان در خصوص جلسه اخیر شورای رقابت با مسئولان سازمان استاندارد و سازمان بازرسی کیفیت و توافق آنها در مورد افزایش نرخ خودرو اظهارداشت: با افزایش 10 تا 15 درصدی نرخ خودرو، خودروسازان از شرایط زیان خارج می شوند البته ما خواستار افزایش نرخ خودرو نیستیم و در صورتی كه دولت همانند صنایع شیر به ما هم كمك زیان بپردازد نیازی به افزایش نرخ خودرو نیست.

وی افزود: طی دو سال گذشته صنعت خودرو 6 هزار میلیارد تومان زیان داده و دولت هیچ اقدامی در این راستا نكرده است.

نعمت بخش تصریح كرد: 40 درصد فروش یك خودرو در اختیار خودروساز نیست و به جیب خودروساز نمی رود، از یك خودروی 20 میلیون تومانی 8 میلیون تومان آن صرف موارد دیگر می شود.

وی گفت: 3 درصد هزینه شماره گذاری، 2 تا 3 درصد هزینه بیمه شخص ثالث، 6 تا 7 درصد هزینه گمركی، 8 درصد ارزش افزوده و 20 درصد تسهیلات بانكی قطعه ساز و خودرو ساز از جمله هزینه های جانبی خودرو محسوب می شود.

وی در واكنش به برخی اظهارات مبنی بر انحصاری بودن صنعت خودرو در كشور گفت: زمانی كه واردات خودرو آزاد است و تنوع خودروسازان وجود دارد پس صنعت خودرو انحصاری نیست.

نعمت بخش در پاسخ به این پرسش كه چرا خودروسازان عرضه خودرو را محدود كرده اند، گفت: این اتهامی است كه اغلب به خودروسازان میزنند این در حالی است كه مصوبه 17 فروردین ماه دولت 10 اردیبهشت ماه ابلاغ شد و یك هفته هم طول كشید تا پلیس اجازه شماره گذاری را صادر كند و در این بین 30 تا 40 هزار خودرو آماده فروش بود و نوبت مردم هم گذشته بود و خودروها شماره گذاری نشده بودند و همه اتهامات متوجه خودروساز بود كه عرضه را كم كرده اند تا قیمتها را افزایش دهند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا