اخباراخبار خارجیاروپایی

اصالت رولزرویس به باد می رود؟

ساخت نسخه کراس اوور برای آسیای شرقی

 

 رولزرویس در حال کار و تحقیق بر روی تولید یک کراس‌اورر است اما ژیل تیلور، رییس بخش طراحی کارخانه می‌گوید که این مدل بیشتر از اینکه شبیه به یک SUV باشد، یک خودرو استیشن خواهد بود.
به گزارش «پرشین خودرو»، او در مصاحبه با خبرگزاری اتوکار گفت: من به مفید بودن و کارایی محصول بیشتر علاقه دارم. من به دنبال تولید یک خودرو کاربردی هستم؛ یک مدل شوتینگ بریک، نه یک کراس‌اوور با سقف سراشیبی.
اتوکار در گزارش خود ادعا کرده است که مدل آتی رولزرویس بر اساس خانواده گوست (Ghost) سدان ساخته خواهد شد و آن را «نسخه‌ای بسیار بزرگ‌تر از مرسدس GLK» توصیف کرده است. حداقل تا سال 2017 باید منتظر عرضه این مدل نیز باشیم. ژیل معتقد است که قیمت پایه خودرو نزدیک به 200 هزار پوند (برابر با 336 هزار دلار) خواهد بود. او همچنین گفت فضای داخلی محصول جدید «جالب‌تر» و «مدرن‌تر» از محصولات فعلی رولز‌رویس خواهد بود. 
پیش از این گزارش شده بود که این کراس‌اوور بر اساس ب‌ام‌و X7 (که خود نسخه‌ای طولانی‌تر از مدل‌های X5/X6 است) ساخته می‌شود اما اکنون اتوکار می‌گوید که رولزرویس قصد دارد از پلت‌فرم جدیدی که از آهن، آلومینیوم و فیبر کربن ساخته شده، استفاده کند. از این سازه در ب‌ام‌و سری9 که یک SUV به شدت لوکس و مجهز است و مدل جدید رولزرویس گوست که سال 2018 عرضه خواهد شد نیز استفاده می‌شود. کانسپت ب‌ام‌و ویژن فیوچر هم که در پکن نمایش داده شد، سوار بر همین شاسی بود و همانطور که قبلا هم شنیدیم، این کانسپت می‌تواند پیش‌نمایشی از سری9 آینده باشد.
رولزرویس هم مانند بسیاری از خودروسازها، چین را مقصد مناسبی برای به افزایش فروش محصولات خود می‌بیند. ژیل می‌گوید که این بازار در سال‌های اخیر برای رولزرویس اهمیت بیشتری پیدا کرده است زیرا: مشتریان بسیاری اکنون کارآفرینان چینی هستند. بعضی از آنها فقط سی سال دارند و به شدت به زیبایی، نظم و البته فرهنگ چینی علاقه‌مند هستند.
گفته شده که هدف اصلی این کراس‌اوور هم بازار چین است و به همین خاطر، رولزرویس ویژگی‌هایی در آن گنجانده تا دل مشتریان چینی را به دست آورد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا