آلمانیاخباراخبار خارجیاسلایدرموتور اسپرت

پیروزی ب ام و در سومین نبرد آلمان ها

گزارش مسابقه DTM مجارستان

محمد فتح الهی-

ساعاتی پیش سومین رقابت DTM در سال جاری میلادی برگزار شد و پیست هونگارورینگ در مجارستان هم میزبان این مسابقه تماشایی بود . در این رقابت ، مارکو ویتمان راننده تیم RMG BMW توانست رقابت را در رده اول به اتمام برساند .
ویتمان رقابت را از رده اول آغاز کرده بود و با اینکه تیمو گلوک توانست در همان استارت در کنار او حضور داشته باشد ، اما در نهایت دفاع خوب او در برابر رقیب آلمانیاش موجب شد دور اول مسابقه را در همان رده اول طی کند .
ویتمان اختلاف خوبی در همان دورهای آغازین رقابت با سایرین ایجاد کرد و با خیالی آسوده در همان رده اول از خط پایان گذشت . این دومین برد او در این فصل از رقابتهای DTM بود و بدینترتیب توانست جای خود را در رده اول جدول قهرمانی فصل محکم کند .
میگل مولینا راننده تیم آئودی که در تمرینات سریعترین راننده در هونگارورینگ دیده میشد ، با اینکه رقابت را از رده سوم آغاز کرد ، اما با سبقتی که از تیمو گلوک گرفت توانست تا رده دومی بالا بیاید و این رده را تا آخر مسابقه هم حفظ کرد .
بزرگترین رقابت در طول مسابقه برای کسب رده سومی بود . Mortara که رقابت را از رده 12 آغاز کرده بود ، توانست در طول مسابقه تا رده چهارم صعود کند و بعد از پیتاستاپ خود توانست لحظات سختی برای تیمو گلوک ایجاد کند . بعد از برخورد کوچکی که بین این دو راننده به وجود آمد ، گلوک مجبور شد به بیرون از مسیر پیست برود و رده سومی را به Mortara واگذار کرد .

 


گلوک بعد از برخورد یک دور بعد برای جبران رده از دست رفته خود با Mortara وارد رقابت شد که این دو راننده دوباره با هم برخورد کردند . Mortara بعد از برخورد دوباره با گلوک دورهای زیادی دربرابر رقیب آلمانی خود مقاومت کرد ، اما نتوانست در دور آخر در مقابل برونو اشپنگلر راننده تیم بامو مقاومت کند و رقابت را در رده چهارم به اتمام رساند .
برونو اشپنگلر که مسابقه را از رده نهم شروع کرده بود ، با سبقتی که از مورتارا گرفت توانست تا رده سومی بالا بیاید و این باعث شد در پایان در سکوی قهرمانی هونگارورینگ حضور داشته باشد .
گلوک که شانس حضور در سکوی قهرمانی این رقابت را داشت ، در دور آخر در نتیجه تماس با نیکو مولر رقابت را در رده آخر تمام کرد .
به غیر از این ، پائول دی رستا از رانندگان قدیمی رقابتهای فرمولیک در این رقابت که مرسدسها در آن بسیار ضعیف بودند هجدهم شد و ویتالی پتروف با مرسدس خود رقابت را در رده 17 به پایان رساند .

در جدول رده بندی، هم اکنون آئودی با 144 امتیاز پیشتاز است، ب ام و با 118 امتیاز در تلاش برای تکرار قهرمانی خود در فصل های اخیر است و مرسدس با تنها 41 امتیازی که از رقابت پیش کسب کرد عملا از کورس رقابت قهرمانی جا مانده است.

F1FANS.IR

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا