آمریکاییاخباراخبار خارجینگاه

کاهش مصرف سوخت،باعث کمبود بودجه شده است

:هر چقدر خودروسازان مصرف خودروها را بهینه می کنند، میزان دریافت مالیات بر سوخت کاهش می یابد در نتیجه بودجه لازم برای نوسازی و ترمیم جاده ها کاهش پیدا می کند.

 

 

 به نقل از سایپانیوز، سرمایه گذاری ایالات متحده در تعمیر و نگهداری جاده های آمریکا روز به روز کاهش می یابد و دلیل اصلی آن بهینه سازی مصرف سوخت است. زمانی که خودروها بنزین کمتری می سوزانند در نتیجه مالیات کمتری به جیب دولت می رود و طبیعی است که دولت پول کافی برای صرف کردن در ترمیم و تعمیر جاده ها نداشته باشد.

در چنین شرایطی اولین فکری که به ذهن دولتمردان می رسد، افزایش مالیات بر مصرف سوخت است. اما این راه به هیچ وجه بهترین راه نیست. در شهر سانفرانسیسکو پیشنهاد شده که به جای مالیات بر سوخت مالیات بر پیمایش را جایگزین کنند، یعنی مالیات به ازای پیمایش هر مایل. در شهر ویرجینیا پیشنهاد شده که مالیات بر سوخت به کلی حذف شود و به جای آن مالیات بر خودرو وضع شود که در آن صورت داشتن خودروهای برقی و هیبریدی دیگر مزیت نخواهد بود و همین مشوق نیمچه نیمه هم برای خودروهای کم آلاینده تر از دست می رود. دولت اوباما هم می گوید تعمیر و ترمیم جاده ها را باید از عوارض بزرگراه ها تأمین کرد نه از مالیات بر سوخت.

بر اساس برآوردها از سال 2017 تا 2025 به دلیل بهینه سازی مصرف سوخت تقریباً 65 میلیون دلار از درآمد حاصل از مالیات بر سوخت کاهش خواهد یافت. یک برآورد مستقل دیگر هم می گوید ه از سال 2012 تا 2022 این رقم 57 میلیارد دلار خواهد بود. با این وضعیت اگر ادامه پیدا کند تا ماه اوت 2014 صندوق تراست بزرگراه های آمریکا خالی خواهد شد.

در شهر ماساچوست آمریکا بعد از 20 سال مالیات بر سوخت 24 درصد افزایش یافت اما اثر خود را در انتخابات محلی این شهر به شدت برجای گذاشت. همین موضوع تجربه ای برای مردم کالیفرنیا شد که در سال 2015 انتخابات محلی دارند و از همین حالا می دانند که نباید با مالیات بر سوخت شوخی کنند والا به قیمت از دست دادن رأی تمام می شود.

به هر حال همه مسائل انسانی پیچیده است و رسیدن به تعادل کار آسانی نیست. جاده ها نیاز به مرمت دارند اما سرمایه لازم برای این کار را نمی توان با افزایش بی رویه مالیات بر سوخت تأمین کرد. 

 

دست انداز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا