رانندگان مرسدس AMG،پیشتاز تعیین خط کانادا

یکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۳

رانندگان مرسدس AMG،پیشتاز تعیین خط کانادا

محمد فتح الهی- نیکو روزبرگ راننده تیم مرسدس در زمانگیری گرندپری کانادا هفتمین رقابت فصل 2014، توانست رده اول در استارت را در اختیار بگیرد.
روزبرگ که در جدول قهرمانی فصل در رده اول حضور دارد، در پیست ژیل ویلنو که در آن لوئیس همیلتون همواره یکی از بهترینها بوده توانست با ثبت زمان 1.14.874 رده اول را در اختیار بگیرد. این هفتمین پول پوزیشن دوران حرفهای نیکو روزبرگ در فرمولیک بود و او برای اولینبار در گرندپری کانادا، رقابت را از رده اول آغاز میکند.
همیلتون که در تمرینات یکی از مدعیان کسب رده اول در استارت دیده میشد، نتوانست جواب زمان سریع هم تیمی خود را بدهد و در برابر او شکست خورد. لوئیس زمانی که برای دومین بار در پیست برای ثبت زمان حاضر شد، با اینکه در سکتور اول از نیکو سریعتر بود، اما یک ترمزگیری اشتباه و قفل شدن چرخهای جلو کافی بود تا در سکتور میانی زمان از دست بدهد و از همین رو، شانس حضور داشتن در رده اول را بدست نیاورد.
سباستین فتل که همراه با ردبول فصل 2014 را خوب آغاز نکرده است، در کانادا سریعتر از حد تصور دیده شد و رده سوم استارت را بدست آورد. بعد از او این والتری بوتاس بود که با حضور داشتن در رده چهارم، باری دیگر هم تیمی خود فلیپه ماسا را ​​در ویلیامز شکست داد. فاصله ماسا با بوتاس فقط 28 هزارم ثانیه بود و این راننده برزیلی رده پنجم را برای خود کسب کرد.
دنیل ریکاردو که بسیاری اوقات در این فصل توانسته بود هم تیمی خود سباستین فتل را مغلوب کند، در این زمانگیری به رده ششم اکتفا کرد و فراری که در این رقابت با بهروزرسانیهای بسیاری حضور دارد، با آلونسو به ردهای بالاتر از هفتمی نرسید. عملکرد فراری از چیزی که انتظار میرفت بسیار پایینتر بود. کیمی رایکونن هم به همین دلیل نتوانست به جایگاهی بیشتر از دهمی برسد.
ژان اریک ورن هم که توانسته بود تورو روسو را به مرحله آخر زمانگیری برساند، توانست در رده هشتم بایستد و جنسون باتن مکلارن را به رده نهم رساند.

دور اصلی این مسابقه امشب ساعت 21.30 به وقت تهران برگزار خواهد شد.

F1FANS.IR


بدون دیدگاه