اخباراخبار داخلیایرانی

OBD،دردسر تازه مالکین و خودروسازان ایرانی

از ابتدای مهرماه امسال خودروهای سواری داخلی مجهز به سامانه OBD خواهند شد.

 

به نقل از ایسنا، سامانه OBD سامانه هشدار در رابطه با وجود اختلال در عملکرد موتور خودرو است به‌گونه‌ای که در صورت وجود مشکل در کیفیت بنزین و یا کارکرد موتور، از طریق این سامانه به کاربر خودرو هشدار داده خواهد شد.

اجباری شدن نصب این سامانه بر روی خودروهای سواری داخلی از ابتدای مهر ماه امسال در حالی است که برخی از فعالان صنعت خودرو نصب این سامانه بر روی خودروها در شرایطی فعلی را بی‌فایده می‌دانند چراکه ممکن است پس از نصب این سامانه به دلیل پایین بودن کیفیت بنزین توزیعی بسیاری از مالکان خودرو با هشدار نقص در کارکرد موتور مواجه شوند.

بر این اساس این هشدارها مربوط به وجود مشکل در کیفیت بنزین و نه عملکرد موتور است، ‌با این حال به اعتقاد برخی کارشناسان ممکن است برخی مالکان خودرو این هشدار را به درست نبودن کارکرد موتور تعبیر کنند. در نتیجه در آن شرایط امکان دارد با هجوم مشتریان به تعمیرگاه‌ها برای بررسی کارکرد موتور مواجه شویم.

به اعتقاد کارشناسان ‌کار منطقی آن است که اجباری شدن نصب این سامانه بر روی خودروها به بعد از اصلاح کیفیت بنزین توزیعی و سراسری شدن توزیع بنزین یورو 4 موکول شود.

 

دنده 6 : البته تعریف و عملکرد دقیق سامانه OBD محدود به تشخیص وضعیت بنزین نمی شود و این تکنولوژی که حکم عیب یاب دیجیتالی را دارد از اواسط دهه 80 میلادی در محصولات .اغلب خودروسازان بزرگ به کار گرفته می شود

2 دیدگاه

  1. دقیقا من با نظر سایت موافقم این سیستم nسال هست که تو دنیا رو همه خودروهای دنیا نصبه فقط ما ازش بهره ای نبردیم 

  2. از راهمتیی شما بسیار سپاسگذاترم *من هم با این مشکل روبرو شدم از مراجعه بیهوده به نمایندگی رها شدم ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا