آناتومی یک رکورد شکن سرعت

شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۳

آناتومی یک رکورد شکن سرعت

مافوق صوت با Blood hound ssc

 

  در این تصویر، نمایی از کابین راننده خودروی مافوق‌صوت بلادهاوند را می‌بینید که قرار است سال آینده به رکورد سرعت ۱۶۰۰ کیلومتر بر ساعت را در صحرای آفریقای جنوبی بشکند.

 

 

به نقل ازخبرآنلاین، خودروی انگلیسی بلادهاوند اس.اس.سی که از موتور جت بهره می‌برد، قرار است به رکورد سرعت ۱۶۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. این رکوردگیری برای سال ۲۰۱۵ / ۱۳۹۴ یا ۲۰۱۶/ ۱۳۹۵ در صحرای آفریقای جنوبی برنامه‌ریزی شده است.

در مرکز تصویر غربالک فرمان تیتانیومی را می‌بینید که با استفاده از چاپگر ۳بعدی و متناسب با دست و انگشتان اندی گرین، راننده این خودرو ساخته شده است. مجموعه کلیدهایی که روی صفحه کنترل نصب شده کار تنظیم رادیو، ترمز هوایی، چتر نجات و موشک اصلی را برعهده دارند.

پنجره جلوی راننده که از جنس فیبر کربن تهیه شده، کوچک است و چشم‌انداز وسیعی را به راننده نشان نمی‌دهد. البته پنجره جلو به دلایل آیرودینامیک کوچک طراحی شده است. بخش فوقانی ساختار خودرو طوری طراحی شده که با تولید مجموعه‌ای از امواج ضربه‌ای، سرعت ورود هوا به موتور خودرو را کاهش دهد. منبع قدرت بلادهاوند، موتور جت جنگنده یوروفایتر است و اگر تغییرات آیرودینامیکی ذکرشده اعمال نمی‌شد، برخورد هوای پرفشار مافوق‌صوت (در سطح زمین) با پره‌های موتور می‌توانست به آن آسیب برساند.

بدنه کابین بلادهاوند به استحکام یک زره‌پوش است تا کمترین آسیب ممکن به راننده وارد شود، چراکه در سرعت ۱۶۰۰ کیلومتر بر ساعت حتی یک سنگ‌ریزه کوچک نیز می‌تواند برای راننده مرگ‌آور باشد.

 

کابین رکورد شکن سرعترکورد شکن سرعتی بلاود هاندرکورد شکن سرعت blood hound 


بدون دیدگاه