اخباراخبار داخلی

3600 میلیارد تومان ارز مرجع صرف واردات خودرو شده است

به نقل از تسنیم، علی علیلو  با اشاره به اینکه در نیمه نخست سال 92 حدود 3 هزار و 600 میلیارد تومان خودروی لوکس با ارز مرجع وارد کشور شده است، اظهار داشت: در آن مقطع کشور با بحران های متعددی برای تأمین ارز مورد نیاز واردات کالاهای اساسی و دارو رو به رو بود اما این میزان خودروی لوکس با ارز مرجع وارد کشور شد.

وی با بیان اینکه رسانه‌ای شدن همین موضوع از جانب وزیر بهداشت و درمان باعث برکناری او شد، افزود: بنده مستندات واردات 3600 میلیارد تومانی خودروهای لوکس را دیدم و حتی آن را در گزارش تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازان نیز درج کرده ام.

رئیس هیأت تحقیق و تفحص از خودروسازان اضافه کرد: نمایندگان مجلس در قالب گزارش تحقیق و تفحص پیشنهادات خود را برای حل معضل افزایش حجم واردات خودروهای لوکس اعلام کرده اند که امیدوارم با قرائت گزارش در صحن این پیشنهادات به دستگاه ‌های مرتبط برای اجرا ارسال شود.

به اعقتاد علیلو، اصلاح ساختار سهامداری، اصلاح ساختار تشکیلاتی خودروسازان و سازماندهی وضعیت مالی خودروسازان از جمله پیشنهادات نمایندگان مجلس در این باره است.

 وی در خصوص فرمول جدید قیمت گذاری خودرو که اخیراً از سوی شورای رقابت تعیین شده است، گفت: متأسفانه شورای رقابت نتایج بررسی هیأت تحقیق و تفحص را در تعیین فرمول قیمت گذاری خودرو مورد توجه قرار نداده است. البته ما برای اطلاع شورا از وضعیت صنعت خودروسازی کشور امروز گزارش نهایی هیأت تحقیق و تفحص خودروسازان را برای آنها ارسال کرده‌ایم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا