تیم هاوین بلاخره به آمریکا رسید

سه شنبه ۳ تیر ۱۳۹۳

تیم هاوین بلاخره به آمریکا رسید

 فرانس پرس با اشاره به رسیدن خودروی خورشیدی ساخت ایران به آمریکا اعلام کرد این خودرو از ۲ جولای مسابقه ای با خودورهای خورشیدی ساخت کشورهای دیگر را به مسافت ۲ هزار ۷۳۵ کیلومتر آغاز خواهد کرد.

 

به نقل ازتسنیم، خودروی خورشیدی ساخته شده توسط دانشجویان ایرانی بالاخره برای شرکت در رقابت های بین المللی به آمریکا رسید.
دانشجویان دانشگاه آزاد قزوین و عضو تیم سازنده توانستند خودروی هاوین 2 را از گمرک آمریکا ترخیص کنند تا آن را برای شرکت در مسابقه خودروهای خورشیدی آمریکا که از روز دوم جولای به مسافت 2 هزار و 735 کیلومتر برگزار خواهد شد، آماده کنند.
تیم ایرانی در این مسابقه که شامل عبور از 7  ایالت آمریکا می باشد، با رقبای سرسختی از جمله تیم انستیتوی تکنولوژی ماساچوست رقابت خواهد کرد.
حسن بهرامی، مدیر پروژه تیم ایران به خبرگزاری فرانسه گفت: «خودروی ما 3  روز پیش به آمریکا رسید و هم اکنون در آستین تگزاس (نقطه شروع مسابقه) قرار دارد…ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا پایان خوبی را رقم بزنیم.»
خودروی خورشیدی هاوین 2، از یک شاسی 4.5 متری ساخته شده از فیبر کربن و 4چرخ تشکیل شده است.
تا چند هفته پیش، حضور تیم ایرانی در این رقابت ها به دلیل مشکلات ناشی از تحریم ها برای انتقال خودرو از طریق هوایی به خاک آمریکا، قطعی نبود.
به رغم صدور نامه ای از سوی وزارت خزانه داری آمریکا مبنی بر عدم نیاز به صدور مجوز ویژه جهت انتقال این خودرو، چند شرکت هوایی فعال در ایران از حمل هاوین 2 شانه خالی می کردند.
بهرامی گفت: «ما دانشمند هستیم. من اطمینان دارم که حضور ما (در این مسابقات) نگاه ها و از جمله نگاه آمریکایی ها نسبت به ایران را تغییر خواهد داد.» وی افزود، امیدوار است که این خودرو ویترینی باشد که «سطح علمی کشورش» را به نمایش بگذارد.
بهرامی همچنین نقل قولی از تیم ایرانی که در فیس بوک منتشر شده و در آن آمده بود حضور تیم ایران در این رقابت ها منتفی شده است را رد کرد. این محقق ایرانی افزود: «روحیه تیم بالا و صمیمی است.»


بدون دیدگاه