اخباراخبار خارجیموتور اسپرت

کاهش شدید بینندگان تلویزیونی فرمول یک

 آمار امتیازها و بینندگان مسابقات فرمول1 در سال 2014 بسیار افت کرده است.میگل سانز، نویسنده روزنامه ورزشی مارکا در اسپانیا می‌گوید که نگران‌کننده‌ترین آمار مربوط به آمریکای لاتین است. کاهش بینندگان در این منطقه بیش از 50 درصد بوده است.
به گزارش «پرشین خودرو»، او می‌گوید: میزان بیننده‌ها در ایتالیا به موفقیت تیم فراری بستگی دارد و با توجه به پنج مسابقه اول سال 2014، این میزان 20 درصد کاهش داشته است.
نگاهی نزدیک‌تر به ایتالیا، آمار بدتری را نشان می‌دهند زیرا شبکه‌های رای و اسکای در مسابقه کانادا که اخیرا برگزار شد، به طور مجموع نزدیک به 3.5 میلیون بیننده را از دست دادند. سانز می‌گوید: در اسپانیا نیز همه به فرناندو آلونسو چشم می‌دوزند. بیننده‌های اسپانیا نیز 15 درصد کاهش داشته‌اند.
در این گزارش آمده که کاهش ناگهانی بیننده‌های فرمول1 از پیروزی‌های سباستین وتل در چند سال پیش آغاز شد؛ بیننده‌های جهانی فرمول1 از 515 میلیون در سال 2011 به 500 میلیون در سال 2012 رسید.
شرکت FOM که متعلق به برنی اکلستون است نیز می‌گوید که به طور کلی در سال گذشته، 50 میلیون کاهش در آمار بیننده‌های مسابقات فرمول1 مشاهده شده است. افت بیننده‌های فرمول1 در آلمان نیز سال گذشته به 10 درصد رسید و این میزان در سال 2014، سه درصد دیگر هم کاهش داشته است. این در حالی است که تیم مرسدس بسیار خوب عمل کرده و قهرمان مسابقات یعنی نیکو روزبرگ هم مسابقات دیدنی و هیجان‌انگیزی داشته است.
فلاویو بریاتوره، رییس سابق تیم فرمول1 معتقد است که مشکل بزرگ و اصلی در سال 2014، قوانین کنترل و مقررات مسابقه است. او پس از گراند پریکس کانادا درمصاحبه با رادیو24 گفت: چیزی که ما اکنون داریم، فرمول1 نیست. فرمول1 چیز دیگری بود. تماشاگران قطعا از مسابقات لذت نمی‌برند زیرا خودروها صدای کمتری تولید می‌کنند. راننده‌هایی وجود دارند که فقط دنبال ذخیره سوخت هستند، راننده‌هایی که سبقت‌های غیرواقعی انجام می‌دهند، راننده‌هایی که در خودرویشان به جای اینکه گلادیاتور باشند، حساب‌های بانکیشان را چک می‌کنند!
اکلستون، مدیر اجرایی فرمول1 نیز انتقادات زیادی نسبت به دوره جدید فرمول1 و مخصوصا موتورهای آرام و بی سر و صدا V6 دارد.
اکلستون می‌گوید: من با مسئولین شبکه RTL در آلمان صحبت کردم. آنها گفتند که واقعا تعجب‌آور است که با وجود همه کارهایی که انجام می‌دهند، آمار بینندگان تلویزیونی باز هم پایین می‌آید؟ چرا؟ چون مردم دیگر خیلی وقت ندارند. آنها از فیسبوک و توییتر و … استفاده می‌کنند و چیزهای دیدنی زیادی هم وجود دارد. آمار بیننده‌ها پایین رفته است، بله اما در نهایت همه مردم به دیدن تلویزیون بازمی‌گردند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا