اخباراخبار خارجیدسته‌بندی نشدهنگاه

مکزیک،بهشتی برای خودروسازان

به نقل ازبلومبرگ، زمانی که کارخانه ب ام و در کارولینای جنوبی در آمریکا در سال 2016 تکمیل شود، تعداد ب ام وای که از خطوط این کارخانه  بیرون می آید از بقیه کارخانه های ب ام و در دنیا بیشتر خواهد بود.

سالیان سال لوکس ترین خودروهای دنیا با مارک معروف ب ام و، بنز و آئودی به مارک «ساخت آلمان» می بالیدند. اما حال ب ام و هم مدل کسب و کار بنز و آئودی را در پیش گرفته و به زودی ب ام و «ساخت مکزیک» به امری عادی تبدیل می شود.

گسترش بازار جهانی و تفاوت هزینه های دستمزد را نمی توان در مدل های جدید کسب و کار در نظر نگرفت، حتی اهمیت این عوامل مؤثر به قدری بالا رفته که اولویت آن اکنون بالاتر از حفظ پرستیژ و تعصب «ساخت آلمان» شده است.

ب ام و کارخانه ای با سرمایه گذاری 1 میلیارد دلار در سن لویس پوتوسی مکزیک، کارخانه ای می سازد که دومین کارخانه ی این شرکت خودروسازی در آمریکای شمالی به حساب می آید. حاصل این سرمایه گذاری در سال 2019 به ثمر خواهد نشست. ابتدا این خودروساز با 150 هزار دستگاه در سال شروع می کند اما ظرفیت آن قابلیت افزایش تا 600 هزار دستگاه در سال را خواهد داشت که تقریباً معادل 30 درصد اهداف فروش سال 2014 است.

ب ام و آخرین خودروساز آلمانی است که بعد از رقبای خود یعنی بنز و آئودی تولید در مکزیک را آغاز کرده است. هزینه های دستمزد و کارگر در مکزیک 20 درصد هزینه در ایالات متحده است.

دایملر که شرکت مادر مرسدس بنز است، از سال 2017 در کارخانه ی نیسان در مکزیک، خودروهای نبز تولید خواهد کرد. آئودی از گروه خودروسازی فولکس واگن آلمان هم از سال 2016 در کارخانه سان خوزه چیاپا خودرو مونتاژ خواهد کرد.

کشورهای آمریکای لاتین به دلیل توافق نامه های تجارت آزاد با ایالات متحده، آمریکای جنوبی و اروپا به پایگاه صادرات ایده آلی تبدیل شده و جایگاه خاصی در برنامه های خودروسازان آلمانی پیدا کرده است.

بر اساس گزارش انجمن صنعت اتومبیل مکزیک، تولید خودرو در مکزیک در 5 ماهه اول سال میلادی 2014 با 7.2 درصد رشد به 1.31 میلیون دستگاه رسیده است. رکورد تولید مکزیک در سال 2013 به 2.93 میلیون دستگاه رسید.  پیش بینی می شود که تولید در سال 2014 در این کشور به 3.1 میلیون دستگاه برسد.

نیسان، هوندا و مزدا از ژاپن هم در مکزیک کارخانه ساخته اند و از مزیت های نسبی این کشور در تولید خودرو بهره می برند. جنرال موتورز آمریکا هم از سال 2008 در مکزیک خودرو تولید می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا