موتورهای پورشه متحول می شوند

چهارشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۳

موتورهای پورشه متحول می شوند

به نقل از مجله ماشین، این خط تولید برنامه ریزی شده شامل نسخه چهار سیلندر توربوشارژی از باکستر و یک ابرخودروی هشت سیلندر جدید است که با فراری 458 رقابت خواهد کرد.

این مدل پرچم دار که هنوز نام آن مشخص نشده چالش طولانی مدت بسیاری از مهندسان پورشه مبنی بر آن که این خودروساز نمی تواند به طور مناسبی با مدل های هشت سیلندر فراری رقابت کند را نشانه گرفته است .

اطلاعات دقیقی از ظاهر این خودروی جدید در دست نیست البته سبک و جزئیاتی مانند چراغ های جلوی آن مشابه ابرخودروی 918 خواهد بود. گمان می رود قسمت عقب کشیده تری نیز در این خودرو تعبیه شود چرا که موتور هشت سیلندر آن در وسط نصب شده است.

برخی در این خودروسازی معتقدند که عدم موفقیت اخیر موتورها که منجر به توقف تولید موتور 3.8 لیتری جدید 911 GT3 شده گواهی بر آن است که دوره افزایش حجم موتورهای شش سیلندر پایان یافته است.

چند سال پیش مهندسان پورشه اعلام کرده بودند که از نظر تئوری محدودیت موتورهای شش سیلندر تا 4.2 است.

روی آوردن به ساختار هشت سیلندر به افزایش قدرت این مدل پرچم دار پورشه کمک خواهد کرد.

به نظر می رسد نمونه اولیه این موتور با چهار توربو تست می شود تا قدرتی در حدود 600 اسب بخار داشته باشد.

هم چنین پورشه در حال ساخت مجموعه جدیدی از موتورهای توربوشارژ و باکسر دمش طبیعی است که در نسخه های چهار، شش و هشت سیلندر عرضه خواهند شد. این مجموعه جدید موتورها میزان قدرت بیش تری تولید کرده و از برخی تکنولوژی های نوآورانه بهینه سازی سوخت بهره خواهند برد.

گمان می رود ابرخودروی هشت سیلندر پورشه در سال 2017 به فروش برسد.


بدون دیدگاه