اخباراخبار خارجیچینی

چین با تکنولوژی به جنگ آلودگی هوا می رود

بر اساس دستورالعمل دولت چین قرار است تا سال 2016 حداقل 30 درصد از خودروهای دولتی در این کشور برقی شوند تا از شدت آلودگی هوا تا حدی کاسته شود.

 

به نقل از فارس، یکی دیگر از مزایای اجرای این طرح کاهش مصرف انرژی است. همچنین قرار است خریداران خودروهای برقی از پرداخت مالیت معاف شوند.

ادارات دولتی چین باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که بعد از تحقق این هدف در سال 2016 به سرعت در جهت افزایش تعداد خودروهای برقی خود اقدام کنند. البته این خودروهای برقی عمدتا دوگانه سوز بوده و در کنار برق قادر به استفاده از سوخت های فسیلی نیز خواهد بود.

البته استفاده از خودروهای برقی در چین با دشواری‌هایی نیز روبرو است؛ به خصوص که بخشی از مردم این محصولات را گران قیمت می‌دانند، از کارآیی آنها مطمئن نیستند و حتی بر این باورند که این خودروها چندان راحت هم نیستند. در مقابل دولت چین بر استفاده از این خودروها اصرار دارد تا بتواند از میزان وابستگی خود به سوخت های فسیلی بکاهد و از شدت آلودگی هوا در پکن و دیگر شهرهای بزرگ این کشور تا حدی بکاهد.

با توجه به تخفیف‌هایی که دولت چین برای خرید خودروهای برقی درنظر گرفته، انتظار نمی رود که قیمت آنها به بیش از 180 هزار یوآن برابر با 29 هزار دلار برسد. همچنین دولت قول داده تسهیلات لازم برای شارژ این خودروها را در اماکن عمومی فراهم آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا