اخباراخبار داخلینگاه

هزینه واقعی نگهداری از خودرو چقدر است؟

اگر همین امروز یک خودرو 25 میلیونی بخرید هزینه ماهیانه این خودرو به شرح زیر است :400 هزار تومن سود ماهیانه سرمایه اولیه +60 هزار تومان هزینه بنزین {اگر فقط بنزین یارانه ای و یک باک هم مصرف کنید }+25 هزار تومن هزینه رو غن و فیلتر{اگر تنها 1000 کیلومتر در یکماه برانید } +100 هزارتومن بیمه {بیمه ثالت معمولی } +125 هزار تومن استهلاک {به ازا هر سال 10 درصد سرمایه اولیه }+300 هزارتومن هزینه زمان {اگر تنها روزانه 2 ساعت در ترافیک بمانید و حقوق پایه ساعتی 5 هزارتومن را حساب کنید }= یک میلیون و پنچ هزار تومان هزینه معمولی ……که به این مبلغ می توانید هزینه ناشی از افت قیمت عادی، و افت قیمت در صورت بروز حادثه را هم اضافه نمایید.

این ارقام به معنای آن است که خرید یک خودرو 25 میلیون تومانی سالانه با ضرری بیش از 12 میلیون تومان همراه است.اگر فرض کنیم که با توجه به تورم زیاد در بازار خودرو،قیمت این خودرو پس از یک سال حدود 5 میلیون تومان رشد کند،بازهم میزان ضرر به بیش از هفت میلیون تومان می رسد.
خوب آیا واقعا به این نیاز دارید ؟ اگر اینگونه است حداقل باید بر اساس اصول اقتصادی از این خودرو 1700 هزار تومان عایدتان بشود که با حذف هزینه ها 700 تومن به عنوان یک سود معقول کسب و کاری باقی بماند تا کار شما منطق داشته باشد و شما به سمت ثروتمندی و رشد حرکت کنید … آیا اینکار را میکنید ؟
اگر همزمان با شما فردی یک خودروی باری به مبلغ 25 کیلیون خریداری کند روزانه تا سقف 170 هزار تومان درآمد معمولی خواهد داشت که با احتساب هزینه های معمول و 26 روز کاری میتواند مایانه 4420 هزارتومان درآمد کسب کند و با کسر هزینه ها میتواند ماهیانه 2 میلیون تومان سود خالص داشته باشد . تفاوت کارآفرینان که در ابتدای مسیر خوداز خواسته ها میگذرند با افرادی که دائما به دنبال خواسته ها هستند و تا انتهای عمر نمیتوانند از دام خواسته های خود فرار کنند این است .

 

منبع : صفحه کار آفرینان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا