دو تکنولوژی تازه برای نیسان

چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۳ | 1 نظر

دو تکنولوژی تازه برای نیسان

رونمایی نیسان از دو فناوری جدید
برای اینکه رانندگان به تدریج برای پذیرش خودروهای خودمختار آماده شوند خودروساز ژاپنی نیسان از دو فناوری جدید برای کنترل وسیله نقلیه در سرعت‌هایی پایین رونمایی کرد تا استراتژی خود را برای این فناوری جدید و پرطرفدار پیش از پیش مشخص کند.
کارلوس گوسن مدیرعامل رنو-نیسان در این مورد می‌گوید:”در پایان سال ۲۰۱۶، نیسان از دو فناوری برای سیستم رانندگی خودمختار یا همان مستقل رونمایی خواهد کرد و ما می‌خواهیم این فناوری را به خیابان‌های شلوغ و پرترافیک بیاوریم تا راننده بر پشت خودرو با خیال راحت در یک بزرگراه شلوغ و پرتراکم قرار گیرد که البته در آن زمان نیز سیستم‌های پارکینگ کاملا خودکار نیز در تمامی‌خیابان‌ها در دسترس رانندگان خواهد بود”.
فن آوری خودروهای خودمختار و بدون راننده توسط سایر شرکت‌ها از جمله گوگل، آئودی، فورد و نیسان در حال گسترش ولی به صورت بسیار آهسته است و در آمریکا نیز ایالت‌ها در حال حل و فصل قوانین و مقررات برای فن اوری خودروهای خودمختار هستند و در حال حاضر تنها کالیفرنیا، نوادا، فلوریدا و میشیگان تنها مکان‌هایی هستند که امکان راندن خودروهای خودمختار و بدون راننده در جاده‌های عمومی‌وجود دارد.
به تازگی نیز کالیفرنیا اعلام کرده است که یک دستورالعامل مشخص برای راندن خودروهای خودمختار تصویب و به شرکت‌های ذینفع ابلاغ کرده است. گوسن در این مورد می‌گوید:” نیسان تنها در زمانی شروع به روانه کردن خودروهای خودمختار در اتوبان‌ها خواهد کرد که تمامی‌قوانین و مقررات پیرامون ان روشن باشد”.
به گزارش خودروسازی، طبق زمان بندی نیسان در سال ۲۰۱۸ سیستم کنترل حرکت بین خطوط به صورت اتوماتیک به خودروهای خودمختار افزوده خواهد شد و این امکان را به خودرو می‌دهد تا به صورت اتوماتیک به تغییر خط و گردش بدون دخالت راننده اقدام کند.
برای دستیابی به این اهداف نیسان باید فرصت‌های ایجاد شده توسط گرایش‌های عمده اجتماعی و اقتصادی موثر بر صنعت خودرو جهان را به دقت بررسی کند که بدین ترتیب دورنمای سال ۲۰۲۰ را باید به عنوان سال هدف نیسان برای به بازار روانه کردن خودروهای خودمختار کامل دانست. به هر حال ظهور کلان شهرهایی با جمعیت بالای ۱۰ میلیون نفر تقاضا را برای راندن خودروهایی با فناوری بالا و به نوعی که رانندگی را برای سرنشیان راحت تر کند افزایش خواهد داد.


1 دیدگاه

  1. TIGGO5 ONLY ! | شهریور 25, 1394 | لینک نظر

    واقعا سلطان تکنولوژی های مفید هست…
    بادقت و ظرافت
    و نهایتا اصرار بر اجرا !

    نیسان رو میگم !