همیلتون در آتش،گزارش تعیین خط مجارستان

شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۳

همیلتون در آتش،گزارش تعیین خط مجارستان

حامد مجد- نیکو رزبرگ آلمانی برای سومین بار پیاپی موفق شد تا سریع ترین راننده دور تعیین خط باشد و مسابقه فردا را از رده اول شروع خواهد کرد.
راننده آلمانی تیم مرسدس، یک دور پیست هونگارورینگ مجارستان را در ۱:۲۲٫۷۱۵ طی کرد و با اختلاف نزدیک به نیم ثانیه سریع تر از سباستین فتل از ردبول در رده اول قرار گرفت تا بعد از نزدیک به ۱۰ سال، شاهد یک ردیف اول آلمانی در استارت یک مسابقه باشیم. والتری بوتاس راننده فنلاندی تیم ویلیامز نیز با زمان خوبی که ثبت کرد مسابقه را از رده سوم شروع خواهد کرد.

فرمول یک مجارستان
مرحله اول دور تعیین خط امروز شاهد دو شگفتی بود. اتفاق اول برای لوییس همیلتون، دیگر راننده تیم مرسدس افتاد که برای دومین مسابقه پیاپی، به دلیل اشکال فنی نتوانست دور تعیین خط کاملی را سپری کند. در زمانی که همیلتون آماده به پایان رساندن اولین دور خود میشد، به دلیل مشکل در سوخت ماشین مرسدس، دچار آتش سوزی در قسمت عقب خودرو شد و مجبور به کناره گیری از دور تعیین خط شد. خسارت وارده به حدی بود که ماشین همیلتون قادر به ادامه نبود و تیم مرسدس نیز شب طولانی و سختی را برای آماده کردن ماشین راننده بریتانیایی خود در پیش رو خواهد داشت.
حالا رزبرگ بهترین فرصت را برای افزایش اختلاف در صدر جدول رده بندی راننده ها با همیلتون دارد. پیست هونگارورینگ به دلیل پیچ های سرعت بالا و مسیر باریک، پیست مناسبی برای سبقت گیری نیست و همیلتون مسابقه سختی را برای کسب رده های بالایی پیش رو دارد.

مجارستان-3

اتفاق دوم مرحله اول اما مربوط به تیم فراری و دیگر بدشانس این فصل یعنی کیمی رایکونن بود. تیم فراری که بعد از حذف شدن همیلتون و عدم شرکت مالدونادو در تعیین خط، از کافی بودن زمان رایکونن برای رسیدن مرحله دوم مطمئن بودند، نیازی به ثبت زمان مجدد ندیدند. اما ژول بیانکی راننده تیم ماروشا همه را شگفت زده کرد و با زمان خوبی که ثبت کرد در رده شانزدهم قرار گرفت و کیمی رایکونن را در همان مرحله اول حذف کرد تا خود را برای کسب صندلی فصل آینده فراری مصمم تر نشان دهد.
دانیل ریکاردو، دیگر راننده تیم ردبول در رده چهارم قرار گرفت تا منتظر کسب یک نتیجه خوب دیگر از این راننده استرالیایی باشیم و با قرار گرفتن یک رده جلوتر از فرناندو آلونسو، انتظار یک رقابت تماشایی دیگر بین راننده اسپانیایی تیم فراری و دو راننده ردبول را مانند دو گرندپری قبل داشته باشیم.
ماسا و باتن، راننده های ویلیامز و مکلارن با اختلاف کمی نسبت به یکدیگر در رده های ششم و هفتم قرار گرفتند و بالاتر از ورن و هولکنبرگ که هشتم و نهم شدند، مسابقه را شروع خواهند کرد. کوین مگنوسن دیگر راننده مکلارن که انتظار می رفت زمان خوبی را ثبت کند، در ابتدای مرحله سوم به دلیل خیس شدن پیست، کنترل ماشین را از دست داد و با دیواره پیست برخورد کرد که باعث ایجاد وضعیت پرچم قرمز در پیست شد و مسابقه را از رده دهم شروع می کند، البته به شرطی که صدمه وارد شده به ماشین به حدی نباشد که مکلارن مجبور به تعویض گیربکس شود و ۵ رده پنالتی را نصیب مگنوسن کند.
مسابقه مجارستان، فردا ساعت ۱۶:۳۰ به وقت تهران

این مسابقه قرار است توسط شبکه ورزش تلویزیون پوشش داده شود.
نتیجه نهایی دور تعیین خط مجارستان:

مجارستان-2

 


بدون دیدگاه