اخباراخبار خارجیاروپاییفناوری و تکنولوژی

موتورهای W12 عضو جدا نشدنی بنتلی

بنتلی را هم می‌توان از خودروسازانی حساب کرد که برنامه‌های بزرگی برای تکنولوژی هیبریدی دارند. آنها اخیرا اعلام کردند که قصد عرضه یک مدل پلاگ-این هیبریدی را در سال 2017 دارند، اما این به معنای غروب عمر موتورهای W12 نیست.

به نقل از پرشین خودو، با وجود فشار گروه‌های محیط‌زیستی و محدودیت‌های جدید مصرف سوخت، این شرکت انگلیسی گفته است به موتورهای W12 متعهد خواهد ماند. حتی یکی از مدیران اجرایی این کارخانه نیز به کار اند درایور گفته است که بنتلی می‌خواهد «آخرین خودروساز استفاده‌کننده از موتورهای 12 سیلندر در دنیا» باشد.
بنتلی برای رسیدن به این هدف باید برنامه دقیقی داشته باشد و به دنبال توسعه و گسترش موتورهای 12 سیلندر خود باشد. ما احتمالا شاهد اضافه شدن سیستم تزریق مستقیم نیز خواهیم بود.
نکته جالب این است که بنتلی بعد از معرفی مدل کراس‌اوور لوکس خود که مدل هیبریدی هم بر اساس آن ساخته می‌شود، میزان تولید سالانه موتورهای W12 را از سالانه 5 هزار واحد به 9 هزار واحد افزیش خواهد داد.هرچند باید گفت که بنتلی در زمینه فنی تنها نیست و این کمپانی نیز همچون سایر بستگان خود از کمک کمپانی مادر (فولکس واگن) برخوردار است و طرح پیشرانه های W12 را نیز از فولکس واگن به عاریت گرفته است.

البته پیش از این فراری و لامبورگینی نیز از برنامه های خود برای حفظ پیشرانه های 12 سیلندر خبر داده بودند.باید منتظر ماند و دید که این سه خودرو ساز تا چه زمانی می توانند بر استفاده از این پیشرانه های غول آسا و کلاسیک مصر باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا