چینی

جیلی امگرند، بیشترین وارداتی کشور

آمار واردات خودرو در سه ماه نخست امسال منتشر شد

آمار واردات انواع خودرو سواری تا پایان خرداد ماه از واردات 21 هزار و 832 دستگاه خودرو حکایت دارد. این در حالی است که این رقم در پایان سه ماهه سال گذشته 8 هزار و 835 دستگاه بود که نشان دهنده افزایش حدود 147 درصدی است.

 

بر اساس این گزارش تا پایان خرداد ماه 760 دستگاه خودرو جیلی از مدل امگرند 7، 4 هزار و 884 دستگاه انواع خودروهای سراتو، پیکانتو، اسپورتیج، کادنزا، کارنز، سول و ریو از محصولات کیا به کشور وارد شده است.

همچنین در این مدت دیگر برند کره ای یعنی هیوندای با واردات محصولاتی مانند سانتافه، آزرا، سوناتا،آی 20، 30 و 40 و همچنین آی ایکس 35، آی ایکس 55، سنتنیال، جنسیس، اکسنت، النترا، و ولستر سهم 10 هزار و 958 دستگاهی از واردات سه ماهه نخست سال 93 داشته است.

در این زمان همچنین یکی دیگر از کره ایهای فعال بازار ایران یعنی سانگ یانگ توانسته 180 دستگاه خودرو از محصولات اکتیون و کایرون را به کشور وارد کند.

اما از برندهای مرسدس بنز، پورشه و ب ام و به عنوان آلمانی ها بازار در این مدت به ترتیب 334 ، 10 و یک هزار و 147 دستگاه به کشور وارد شده است.

اما ژاپنی ها، در طی این مدت تویوتا 2هزار و 74 دستگاه از محصولاتی نظیر کرولا، کمری، پرادو، یاریس و لندکروزر به کشور وارد کرده است، لکسس نیز در این مدت سهم 287 دستگاهی را به خود اختصاص داده است. در این مدت نیسان نیز با واردات یک دستگاه تیانا و یک دستگاه آلتیما تنها 2 دستگاه خودرو به کشور وارد کرده است، دیگر ژاپنی بازار نیز یعنی هوندا سهم 143 دستگاهی داشته است.

آخرین برند ژاپنی بازار که اتفاقا این روزها فعالیت زیادی با شیوه های فروش متنوع خود دارد یعنی میتسوبیشی نیز در این مدت 222 دستگاه خودرو از مدل های لنسر و ای اس ایکس را به کشور وارد کرده است.

اما رنو تنها فرانسوی این روزها سهم 215 دستگاهی را در 3 ماهه بهار داشته است.

در طی این مدت پرچم ایتالیایی های بازار را آلفارمئو با واردات 50 دستگاه جولیتا در کنار 6 دستگاه مزراتی بالا نگاه داشته است.

از دیگر برند اروپایی بازار نیز یعنی ولوو سوئدی در این مدت 58 دستگاه خودرو به کشور آمده است.

اما به سراغ کشور دوست چین برویم، از بین برند های چینی دراین سه ماه 150 دستگاه از خودرو لوکس ام جی 350، 200 دستگاه گریت وال، 99 دستگاه سابرینا، و 7 دستگاه اس 300 به کشور وارد شده است.

1 دیدگاه

  1. ماشینای جیلی تا الان خوب در اومده واستقبال ازشون بالاست،کاشکی ایران خودرو و سایپا هم از جیلی چین یاد میگرفتند یه خودرو ایمن و با کیفیت دست مردم میدادند،الان چین ظرف چند سال چقد پیشرفت کرده اونوقت ما….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا