افتتاح فاز اول آزاد راه تهران شمال تا پایان سال

یکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۳

افتتاح فاز اول آزاد راه تهران شمال تا پایان سال

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین گفت: براساس تازه‌ترین توافق ایران و چین، فاز اول آزادراه تهران- شمال تا پایان سال عملیاتی می‌شود.

 

به نقل از مهر، اسدالله عسگراولادی گفت: در مورد آزادراه تهران-شمال برخی اختلافات میان ایران و چین وجود دارد که با مذاکرات اخیر صورت گرفته، حل شده و تا پایان زمستان آزادراه تهران-شمال را خواهیم داشت.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین افزود: چینی ها در مورد آزادراه تهران- شمال معتقدند که نباید کار از آنها گرفته شده و به پیمانکار دیگری ارایه شود، ضمن اینکه آنها معتقدند اگر ایران بنا دارد این قرارداد را به پیمانکار دیگری بدهد، باید قرارداد چین را لغو کند.

وی ادامه داد: در مذاکراتی که به تازگی میان مقامات ایرانی و چینی در مورد این آزادراه صورت گرفته، قرار است که تا پایان زمستان قطعه یک این آزادراه تکمیل شود.

آزادراه تهران – شمال در 4 قطعه ساخته می شود که قطعه 4 آن از مرزن آباد تا چالوس سال گذشته افتتاح شد. همچنین عملیات ساخت در قطعه دو و سه این آزادراه به دلیل هزینه بالا شروع نشده است. قطعه یک این آزادراه به طول 32 کیلومتر هم از کن شروع شده و تا شهرستانک ادامه دارد که چینی‌ها و بنیاد مستضعفان در آن مشغول کار هستند.

با راه اندازی فاز اول، 60 کیلومتر از مسیر تهران -شمال کاسته می‌شود.

 


بدون دیدگاه