آلمانیفناوری و تکنولوژی

BMW شارژر چمدانی را معرفی کرد

 خودروساز آلمانی بی.ام.دبلیو از یک شارژ سریع کوچک به اندازه یک چمدان برای وسیله نقلیه الکتریکی رونمایی کرده است تا با آن بتوان از شبکه شارژی بین کشوری نیزبرای محصولات خود و سایر شرکای خود بهره برد.
 در حالی که این ایده بسیار شبیه به شبکه سوپرشارژ تسلا است ولی در حقیقت فن آوری بی.ام.دبلیو کاملا متفاوت است که شارژر تسلا اختصاص به خودروساز می‌باشد در حالی که شارژ بی.ام.دبلیو را می‌توان برای شارژ خودروهای الکتریکی از شرکت‌های مختلف مورد استفاده قرار داد.
در حال حاضر تنها شورلت اسپارک از این شارژر می‌تواند بهره گیرد ولی انتظار می‌رود به زودی محصولات فورد، جنرال موتورز، فولکس واگن، کرایسلر و مرسدس بنز همگی از این شارژر SAE بهره گیرند.
از جمله مشخصات این شارژر سریع که دارای ظرفیت ۲۴ کیلووات است می‌تواند باتری لیتیومی‌BMW i3 را در تنها ۳۰ دقیقه در حدود ۸۰ درصد شارژ کند.
در حال حاضر شارژهای سریع متداول دارای وزن ۱۵۰۰ پوندی و قدی بلندتر از یک انسان معمولی دارند در حالی که محصول بی.ام.دبلیو بسیار جمع و جور و با وزنی در حدود ۱۰۰ پوند است که به راستی در یک چمدان جای می‌گیرد و در ضمن برای شرکت‌هایی که با بی.ام.دبلیو همکاری کنند این شارژر دارای هزینه ۶۵۰۰ دلاری خواهد بود در حالی که شارژرهای سریع فعلی قیمتی در حدود ۳۰ هزار دلار دارند.
به گزارش خودروسازی، البته این بدان معنی نیست که این شرکت آلمانی به کسب و کار شبکه شارژ سریع علاقمند است زیرا کلیف فیتزک مدیر ارشد بی.ام.دبلیو در آمریکای شمالی توضیح می‌دهد که:” ما نمی‌خواهیم که به کسب و کار زیر ساخت شارژ خودروهای الکتریکی وارد شویم بلکه با این کار ما در حال حمایت از مشارکت سایر خودروسازان هستیم تا فرهنگ خودروهای الکتریکی بیشتر و بهتر شکل گیرد”.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا